چگونه افزایش مهاجران ویتنامی که با قایق های کوچک قاچاق می شوند، به صنایع حشیش و فحشا در بریتانیا دامن می زند.


پدر و مادر ویتنامی لوک و وان در حالی که به آرامی در یک تریلر کامیون در عرض کانال مانش خفه شدند، دستانشان را گرفته بودند.

یک کامیون در یک کشتی به مقصد بریتانیا که به عنوان یک سرویس VIP تبلیغ می شد، در عوض تبدیل به گور بدی برای یک زوج و 37 نفر دیگر از این کشور آسیای جنوب شرقی شد.

آمارهای جدید نشان می دهد که مهاجران از ویتنام امسال بیش از هر کشور دیگری سفر خطرناکی را از طریق کانال مانش با قایق های کوچک انجام داده اند.

7

آمارهای جدید نشان می دهد که مهاجران از ویتنام امسال بیش از هر کشور دیگری سفر خطرناکی را از طریق کانال مانش با قایق های کوچک انجام داده اند.ارسال شده توسط استیو فین
پلیس کامیونی را که 39 مهاجر در آن جان باختند بررسی می کند

7

پلیس کامیونی را که 39 مهاجر در آن جان باختند بررسی می کندنویسنده: PA: انجمن مطبوعات
فریبکاران مرگ کامیون در زندان رونان هیوز، گئورگه نیکو

7

فریبکاران مرگ کامیون در زندان رونان هیوز، گئورگه نیکونویسنده: AFP

تراژدی سال 2019 به اندازه‌ای بود که حتی بی‌رحم‌ترین و بی‌رحم‌ترین قاچاقچیان نیز می‌توانستند فعالیت‌های مرگبار خود را زیر سؤال ببرند.

با این حال، این هفته مشخص شد که مهاجران از ویتنام امسال بیش از هر کشور دیگری با قایق های کوچک سفر خطرناکی را از طریق کانال مانش انجام داده اند.

یک کمپ موقت متشکل از حدود 50 نفر از آن کشور در این ماه در میان فلاکت به اصطلاح جنگل جدید در نزدیکی دانکرک در فرانسه.

سرویس های مرزی می گویند که تا 20 ویتنامی در برخی از قایق های زهواری که از کانال مانش عبور می کنند، حضور دارند. اکثریت ورودی‌ها زن هستند، که این روند را برای ملیت‌های دیگر که سه چهارم آن‌ها مرد هستند، کاهش می‌دهد.

داونینگ استریت افزایش مهاجران از ویتنام را عامل بی‌سابقه بودن تعداد مهاجران از کانال انگلیس در سال جاری می‌داند.

قبلاً 6265 نفر این سفر خائنانه را انجام داده اند – 28 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال 2023.

و “تعداد فزاینده ویتنامی ها” این هفته توسط مقام نخست وزیر به عنوان دلیل تبدیل لایحه رواندا به قانون ذکر شد.

این سخنگو افزود که این قانون بحث برانگیز “جان افرادی را که توسط باندهای قاچاق انسان مورد استثمار قرار می گیرند، نجات می دهد”.

“ما هیچ انتخابی نداریم”

پس چرا ویتنام – در فاصله 6200 مایلی از سواحل بریتانیا – حتی از افغانستان، عراق یا ایران به کشور مبدا محبوب‌تری برای مهاجران تبدیل شده است؟

این شهر با سواحل ایده‌آل، روستاهای باستانی و مناظر زیبای شالیزار، مقصدی محبوب برای مسافران بریتانیایی است.

مرگ کامیون اسکس: آخرین تحقیقات در مورد 39 جسد در کامیون در پارک صنعتی Waterglade در گریس پیدا شد

و این احتمالاً آسیا است بعدی اقتصاد ببر، پیش‌بینی می‌شود امسال ۶ درصد رشد کند.

اپل آی‌پد و ایرپاد را در آنجا مونتاژ می‌کند، در حالی که کفش‌های ورزشی نایک، پوما و وانس نیز در کشورهای در حال توسعه ساخته می‌شوند.

با این حال، بسیاری از ویتنامی‌ها همچنان در فقر شدید گرفتار شده‌اند و مستعد وعده‌های وحشیانه‌ای هستند که توسط قاچاقچیان افراد ثروتمند در بریتانیا پیدا می‌شود.

این زنجیر هیچ توجهی به ایمنی کسانی که حمل می کنند ندارند. آنها به دنبال استفاده از آنها برای سود هستند و هزاران پوند از آنها دریافت می کنند

دن بارکرافت، آژانس ملی جنایت

دن بارکرافت از آژانس ملی جنایات بریتانیا به سان گفت که مهاجران ویتنامی “عمدتا به دلایل اقتصادی به بریتانیا می آیند”.

رئیس شاخه جرایم مهاجرت سازمان یافته افزود که “اکثریت قریب به اتفاق” هنگام عبور از بریتانیا “توسط جنایتکاران سازمان یافته تسهیل شده اند”.

آنها اغلب در مزارع حشیش، در سالن‌های ناخن یا در صنعت سکس کار می‌کنند، هزینه‌های قاچاق اخاذی‌شان که توسط اسارت بدهی پرداخت می‌شود.

این افسر اضافه کرد: «این زنجیر هیچ توجهی به ایمنی کسانی که حمل می کنند ندارند. آنها با گرفتن هزاران پوند از آنها برای کسب سود بهره برداری می کنند.

با این حال، عامل کشش برای مهاجران همچنان قوی است، حتی برای کسانی که بستگانشان در تصادف کامیون اسکس در سال 2019 خفه شدند.

در سپتامبر 2023 ITV اخبار با یک زن ویتنامی مصاحبه کرد که برادرش در یک کانتینر کامیون جان باخت، اما شوهرش قصد داشت با قایق از کانال انگلیسی عبور کند.

زندانیان موریس رابینسون و ایمون هریسون

7

زندانیان موریس رابینسون و ایمون هریسوننویسنده: AFP

7

خانواده 20000 پوند برای پرداخت هزینه سفر مرگبار خواهر و برادرش به قاچاقچیان قرض کرده بودند و بدهی باید بازپرداخت می شد. زن گفت: البته من برای شوهرم می ترسم، اما چاره ای نداریم.

شوهرش با نشان دادن تصویری از قایق شکسته و چروکیده در سراسر کانال انگلیسی، گفت که از این خطر آگاه است.

او گفت: “اما اگر من اینجا بمانم، بدهی همیشه خانواده ام را آزار می دهد، به فرزندانم به ارث می رسد و همه ما برای همیشه فقیر خواهیم بود.” “

کاش یک راه مطمئن و قانونی وجود داشت. بنابراین اگر قایق تنها گزینه باشد، سوار می شوم.»

اگر این یک تجارت قانونی بود، یکی از بهترین ها در جهان بود. شما با برخی از پیچیده ترین، باهوش ترین و چابک ترین افراد تجاری سر و کار دارید

میمی وو، متخصص برده داری مدرن

میمی وو از ویتنام، کارشناس قاچاق انسان و برده داری مدرن، می گوید که ماموران محلی برای رفتن به بریتانیا از مردم تا 43000 پوند دریافت می کنند.

متوسط ​​حقوق در ویتنام معادل 3000 پوند در سال است. یکی از مبارزان به من گفت: «ما با یک شبکه جنایت سازمان یافته فراملی سروکار داریم.

او در تولید مواد مخدر، کالاهای تقلبی، فحشا اجباری، عرق‌فروشی، کار برده‌داری تخصص دارد.

“اگر این یک تجارت قانونی بود، یکی از بهترین ها در جهان بود. شما با برخی از پیچیده ترین، باهوش ترین و چابک ترین افراد تجاری سر و کار دارید.’

میمی می گوید که استثمار کارگران از روستاهای زادگاهشان آغاز می شود.

کارگزاران رویاهای حقوقی را می فروشند که می توان در خارج از کشور به دست آورد و کارگران را وسوسه می کند تا وام های هنگفتی برای مهاجرت به اروپا بگیرند. میمی گفت که نرخ بهره وام ها می تواند به “700 تا 1000 درصد” برسد.

برخی به کشورهایی مانند از لهستان یا مجارستان و متوجه می شوند که درآمد آنها به اندازه کافی برای پرداخت بدهی خود نیست.

آنها سپس با وعده پول بیشتر از مزارع حشیش و میله‌های ناخن، به بریتانیا کشیده می‌شوند.

اسارت بدهی آنها بسیاری را مجبور می کند که به عنوان برده امروزی کار کنند.

النور لیون، کمیسر مستقل ضد برده داری بریتانیا به روزنامه سان گفت: «سال گذشته 29 درصد افزایش در تعداد ویتنامی هایی که به عنوان قربانیان بالقوه برده داری مدرن شناسایی شدند، مشاهده شد.

این افزایش تا حد زیادی به دلیل افزایش تعداد زنان ویتنامی است که به عنوان قربانیان کار و استثمار جنسی شناخته می شوند. این غیرقابل قبول است و باید اقدامات بیشتری برای محافظت از قربانیان انجام شود.”

بیشتر محصول شاهدانه بریتانیا در مزارع ویتنامی پراکنده در خیابان ها و کارخانه های بریتانیا کشت می شود.

در ژانویه، مرد ویتنامی دان دانگ، 44 ساله، پس از کار به عنوان “باغبان” در یک مزرعه شاهدانه در یک شهرک مسکونی در سوانزی به هشت ماه حبس محکوم شد.

“کفن شده در راز”

تاج شهر دادگاه شنیده است که او 35000 پوند به قاچاقچیان مردم پرداخت تا او را به بریتانیا قاچاق کنند.

دانگ که به قصد کار در رستوران ها وارد شد، ادعا کرد که گانگسترهایی که عملیات علف های هرز را اداره می کردند، تهدید کردند که در صورت امتناع از کار کردن برای آنها، خانواده او را خواهند کشت.

ووونگ نگوین ویتنام ماه گذشته پس از اینکه کشف شد که بیش از هزار حشیش دارد به پنج سال زندان محکوم شد. گیاهان ارزش بیش از 400000 پوند

این مرد 47 ساله پیش از این که با گیاهان ماری جوانا در هالیفاکس، وست یورکز کشف شود، به دلیل دخالت ادعایی خود در مزرعه حشیش در ایلفورد، اسکس وثیقه پلیس بود.

او به دو فقره تولید حشیش اعتراف کرد و قرار است به ویتنام بازگردانده شود.

تعداد عبور از کانال توسط مهاجران ویتنامی در سال گذشته بیش از دو برابر شد و از 505 مورد در سال 2022 به 1323 مورد رسید.

وزارت کشور نتوانست ارقامی برای پذیرش امسال یا دلایل افزایش نرخ ارائه دهد.

NCA می گوید که با مقامات ویتنامی برای “هدف قرار دادن، مختل کردن و از بین بردن” شبکه های قاچاق ویتنامی همکاری می کند.

این موفقیت‌ها را جشن می‌گیرد، از جمله زندانی شدن مغز متفکر تراژدی قاچاق کامیون اسکس که منجر به کشته شدن 39 نفر شد. شهروند ویتنامی وو ون هونگ در سال 2022 توسط دادگاه بلژیک به 15 سال زندان محکوم شد.

NCA همچنین در تحقیقاتی به پلیس اسکس کمک کرد که در ژانویه 2021 منجر به حبس هفت نفر در مجموع بیش از 92 سال شد.

آنها شامل رونان هیوز، گئورگه نیکو، موریس رابینسون و ایمون هریسون بودند که همگی به قتل عمد محکوم شدند.

داستان‌های دلخراش افرادی که جان خود را از دست دادند، از جمله ده نوجوان، نگاهی اجمالی به قاچاق وحشیانه انسان دارد که معمولاً در هاله ای از رمز و راز است.

اغلب مهاجرت آنها صحنه سازی می شد. بسیاری این راه را به ملت ها از جمله روسیه و لهستان قبل از اینکه با وعده دستمزدهای بهتر به انگلستان جذب شوند.

در اکتبر 2019، آنها در پاریس برای سفر بعدی به بریتانیا ملاقات کردند.

وقتی با تاکسی به شهر بیرن، نزدیک ساحل کانال فرانسه رسیدند، به تریلر یک کامیون سوار شدند. این کامیون سوار بر کشتی MV Clementine در بندر زیبروگ بلژیک به مقصد Parfleet-on-Thames در اسکس شد.

من ممکن است در یک ظرف بمیرم، دیگر نمی توانم نفس بکشم، عزیزم

فام تی نگوک اوان، 28 ساله، در تصادف کامیون در اسکس کشته شد

در طول مسیر، دمای تریلر به 38.5 درجه سانتیگراد افزایش یافت و باعث از دست دادن اکسیژن توسط مسافران شد.

در گرما، آنها لباس زیر خود را درآورده و سعی کردند با یک میله فلزی از سقف تریلر بالا بروند.

هنگامی که راننده موریس رابینسون کامیون را متوقف کرد و در یک منطقه صنعتی متروکه در اسکس را باز کرد، با اجساد درهم ریخته 39 مسافرش استقبال شد.

این مرد ایرلندی شمالی اکنون به دلیل نقشش در سانحه 13 سال و 4 ماه خدمت می کند.

در میان کشته شدگان، چان های لوک و نگوین تی وان، یک زوج متاهل بودند که هنگام کشته شدن دست به دست هم داده بودند.

هر دو 35 ساله، دو فرزند در ویتنام به جا گذاشتند.

فام تی نگوک اوآن، مسافر 28 ساله، ناامیدانه روی تلفن خود پیامی را تایپ کرد: “ممکن است در ظرف بمیرم، دیگر نمی توانم نفس بکشم، عزیزم.”

زن جوان رقت‌انگیز که با کم شدن اکسیژن هوا نفس نفس می‌کشید، هرگز آخرین پیام خود را ارسال نکرد. بنابراین جای تعجب نیست که این هفته، وزیر کشور جیمز کلورلی و همتای ویتنامی او، ژنرال تو لام، در مورد بسته ای از اقدامات برای مبارزه با قاچاق انسان به توافق رسیدند.

به اشتراک گذاری اطلاعات، تلاش برای مقابله با سوء استفاده از ویزا و ادامه کمپین رسانه های اجتماعی ویتنام که خطرات رسیدن به بریتانیا با قایق های کوچک را برجسته می کند، افزایش خواهد یافت.

در همین حال، لایحه شاخص دولت در مورد رواندا، که اصرار دارد به “توقف قایق ها” کمک می کند، روز چهارشنبه پس از اصرار مجلس اعیان بر اصلاحیه ها، دوباره به تعویق افتاد.

در اسکاتلندی سان بیشتر بخوانید

روز یکشنبه، 534 مهاجر با ده قایق از کانال مانش عبور کردند که بیشترین تعداد در یک روز در سال جاری است.

تجارت رنج انسانی که به نظر می رسد بریتانیا قادر به توقف آن نیست.

غم انگیز 39 نفری که در پشت یک کامیون در حین انتقال قاچاق به بریتانیا جان باختند.

7

غم انگیز 39 نفری که در پشت یک کامیون در حین انتقال قاچاق به بریتانیا جان باختند.
میمی وو از ویتنام، کارشناس قاچاق انسان و برده داری مدرن، برای تغییر مبارزه می کند

7

میمی وو از ویتنام، کارشناس قاچاق انسان و برده داری مدرن، برای تغییر مبارزه می کندنویسنده: لینکدین

دیدگاهتان را بنویسید