در حالی که قهرمان نیروهای ویژه اوکراین، آرسنال، «تیم حمله» متشکل از اپراتورهای پهپاد رادارگریز را برای شکار ارتش پوتین رهبری می‌کند.


در حالی که اوکراین به شدت کمبود مهمات دارد، ماشین‌های کشتار کوچک در سراسر میدان نبرد غوغا می‌کنند، دشمن را تعقیب می‌کنند و تانک‌های آن‌ها را نابود می‌کنند.

یک جنگجوی نیروهای ویژه آرسنال که فرماندهی پهپادهای ضربتی کی یف را بر عهده دارد، به سان گفت: پهپادهای FPV «شمشیر ما، نیروی ضربت ما» در برابر حمله روسیه هستند..

گروهی از پهپادهای کامیکازه بر فراز میدان نبرد پرواز می کنند، اهداف دشمن را شکار می کنند و زیرساخت های سنگین روسیه را نابود می کنند.

20

گروهی از پهپادهای کامیکازه بر فراز میدان نبرد پرواز می کنند، اهداف دشمن را شکار می کنند و زیرساخت های سنگین روسیه را نابود می کنند.نویسنده: گتی

20

فیلم‌های POV در حالی که پهپاد FPV اوکراین اکنون برای جلوگیری از حمله روسیه برای کشتار به آن تکیه می‌کند.

20

فیلم‌های POV در حالی که پهپاد FPV اوکراین اکنون برای جلوگیری از حمله روسیه برای کشتار به آن تکیه می‌کند.
پهپاد قاتل هنگام برخورد با تانک یک میلیون پوندی T-72 روسیه منفجر شد و آن را پاره کرد.

20

پهپاد قاتل هنگام برخورد با تانک یک میلیون پوندی T-72 روسیه منفجر شد و آن را پاره کرد.
اوکراین وعده داده است که یک میلیون پهپاد خود را در سال 2024 بسازد

20

اوکراین وعده داده است که یک میلیون پهپاد خود را در سال 2024 بسازدنویسنده: رویترز

اوکراین به طور فزاینده ای به هواپیماهای بدون سرنشین با دید اول شخص (FPV) وابسته شده است – وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین کامیکاز چابک (UAV).

ماشین های پرنده ارزان و انفجاری به یکی از بزرگترین داستان های موفقیت کیف در میدان جنگ تبدیل شده اند.

آرسنال که به دلایل امنیتی او را یک علامت تماس می‌خواند، گفت: «این غیرقابل انکار است.

این افسر ارشد رئیس پهپادهای FPV در واحد نظامی تخصصی سرویس اطلاعات دولتی زیر نظر وزارت دفاع اوکراین است.

با یخ زدن جبهه 600 مایلی به جنگ خندق جهنمی، آرسنال گفت که درگیری در حال تبدیل شدن به “جنگ فناوری” است و توسعه پهپادهای ضربتی کلید این امر است.

کوادکوپترها حدود 300 پوند قیمت دارند، عمدتاً از کیت های آماده ساخته می شوند و اکنون اغلب توسط غیرنظامیان به سلاح های دقیق در خانه هایشان مونتاژ می شوند.

تنها چیزی که روسیه را از نفوذ در همه جبهه ها باز می دارد پهپادهای FPV هستند

ستوان دوم Kl. پائولو کوریلنکو

برخی از آنها مجهز به نارنجک یا بمب های دست ساز هستند، برخی دیگر برای کارهای شناسایی برای تعیین مواضع دشمن و هدایت آتش توپخانه استفاده می شوند.

آنتون پتوشکین کارگردان اوکراینی: “من قبل از جنگ چنین کلیپ های سینمایی را با کمک پهپادهای FPV گرفتم.” قرار داده شده در X نوامبر گذشته.

اکنون ما از FPV برای محافظت از زمین خود استفاده می کنیم.

پهپادهای تهاجمی برای تعریف درگیری آمده‌اند، با کمک جریان ثابتی از فیلم‌های داخل هواپیما که نشان می‌دهد سربازان خود را دم می‌گیرند، مواضع روسیه را منفجر می‌کنند یا تانک‌ها را با دقت بی‌رحمانه‌ای در هم می‌کوبند.

در حالی که پهپادهای اوکراینی اهداف دشمن را در خط مقدم منهدم می کنند، تانک های روسی آتش گرفتند

از ابتدای سال 2023، اوکراین واقعاً شروع به ارزیابی پتانسیل FPV کرد و روسیه مجبور شد به عقب بیفتد.

آرسنال فاش کرد که پهپادهای قاتل اکنون در سه عملیات از پنج عملیات با موفقیت به اهداف پوتین حمله می کنند.

پهپادهای FPV در این جنگ بسیار مهم هستند. مطلقاً هر پهپادی، حتی پهپادی که تحت تأثیر تداخل رادیویی-الکترونیکی روسیه قرار می گیرد، جان انسان ها را نجات می دهد.

“اگر پهپادهای Mavic (شناسایی) چشم ما هستند – برای تنظیم آتش توپخانه، قرار دادن گروه ها در موقعیت، شناسایی – پس پهپادهای FPV شمشیر و نیروی ضربت ما هستند.”

فارین پالیسی ناتو اعلام کرد بیش از دو سوم تانک های روسی که توسط اوکراین در ماه های اخیر منهدم شده بود، با کمک پهپادهای FPV از بین رفتند.

قابلیت‌های دوربرد آنها همچنین جان افراد بی‌شماری را نجات می‌دهد زیرا اپراتور پهپاد می‌تواند از خط مقدم دور باشد.

آرسنال گفت: “آنها آن را برای خلبانان ایمن می کنند.” اگر قبلاً نارنجک‌انداز باید در خط دید مستقیم تانک قرار می‌گرفت تا به آن ضربه بزند و جان خود را به خطر بیندازد، اکنون این “شلیک” با همان گلوله آرپی‌جی از فاصله 3 تا 15 کیلومتری انجام می‌شود.

هنگامی که از آرسنال در مورد این موفق ترین ویژگی طراحی پرسیده شد، آرسنال با افتخار پاسخ داد: “تعدادی وجود دارد” و سپس اضافه کرد: “اما متأسفانه به دلایل امنیتی نمی توانم در مورد آن اظهار نظر کنم.”

آنها همچنین به طور مداوم در حال تطبیق و مدرن شدن هستند، زیرا ارتش اوکراین از هر نبرد جدید یاد می گیرد.

هفته گذشته، کیف از ایجاد ناوگان جدیدی از FPV های به اصطلاح “لجام گسیخته” با هوش مصنوعی خبر داد که برای شکار مستقل و حمله به اهداف طراحی شده اند و در عین حال کمتر در معرض رهگیری یا پارازیت روسیه هستند.

یک کوادکوپتر اصلاح شده به آسمان پرتاب شد

20

یک کوادکوپتر اصلاح شده به آسمان پرتاب شدنویسنده: رویترز
اپراتورهای بسیار آموزش دیده آنها می توانند با خیال راحت دور از خط مقدم مستقر شوند

20

اپراتورهای بسیار آموزش دیده آنها می توانند با خیال راحت دور از خط مقدم مستقر شوندنویسنده: رویترز
FPV - هدایت شده

20

FPV – به رهبری “تیپ اسپارتان” – مستقیماً به سمت تانک T-72 روسی دیگری می رود که ارزش انفجار در هنگام برخورد را دارد.اعتبار: Twitter/@DefenceU
یکی از فرماندهان ارشد آرسنال گفت که ماشین های کشتار هوایی سه هدف از پنج هدف را مورد اصابت قرار می دهند

20

یکی از فرماندهان ارشد آرسنال گفت که ماشین های کشتار هوایی سه هدف از پنج هدف را مورد اصابت قرار می دهنداعتبار: Twitter/@DefenceU
چند ثانیه بعد، تانک گران قیمت پوتین آتش گرفت و یک گلوله آتشین بزرگ را شعله ور کرد که می شد کیلومترها دید.

20

چند ثانیه بعد، تانک گران قیمت پوتین آتش گرفت و یک گلوله آتشین بزرگ را شعله ور کرد که می شد کیلومترها دید.

بازی اعداد

آرسنال گفت در حالی که اوکراین از نظر جنگ با هواپیماهای بدون سرنشین قطعاً از روسیه فاصله چندانی ندارد، اما ما از نظر تعداد پهپادها و شدت آنها عقب هستیم.

اما وزارت دفاع اوکراین بی‌رحمانه مصمم به تغییر آن است.

هنگامی که ژنرال سیرسکی، فرمانده کل جدید اوکراین در ماه فوریه منصوب شد، هشدار داد که تنها راه برای شکست روسیه، دستیابی به برتری فنی خواهد بود.

او با تنظیم یک طرح نبرد جدید، استدلال کرد که تسلط بر جنگ هواپیماهای بدون سرنشین و توسعه سلاح‌های پیشرفته‌تر به کی‌یف اجازه می‌دهد تا «ابتکار استراتژیک» را از یک دشمن مجهزتر و بزرگ‌تر بگیرد.

در سال 2023، اوکراین هدف خود را برای خرید 200000 هواپیمای بدون سرنشین تعیین کرد. در سال 2024، زلنسکی قول داد که خودشان یک میلیون بسازند.

بین ژانویه و فوریه سال جاری، مقامات فاش کردند که تولید FPV در حال حاضر به 200000 رسیده است.

اوکراین همچنین روی متحدان کلیدی خود برای ارسال پهپادهای گران‌تر با فناوری پیشرفته حساب می‌کند، اما منابع کافی نیست.

در ماه مارس، بریتانیا اعلام کرد که در طول سال 2024، 10000 هواپیمای بدون سرنشین به کی یف عرضه خواهد کرد که 1000 فروند از آنها FPV هستند.

با وجود اهداف و وعده ها، تحویل ها کند است. اما آیا به اندازه کافی FPV خانگی در اوکراین برای جبران آن وجود دارد؟

یکی از فرماندهان ارشد نظامی کی‌یف گفت که کمبود تسلیحات غربی از «بد» به «وحشتناک» تبدیل شده است، زیرا واحدهای خط مقدم مجبور به خرید پهپادهای اهدایی خود شدند.

ستوان دوم cl. پائولو کوریلنکو به تلگراف گفت: “تنها چیزی که روسیه را از نفوذ در همه جبهه ها باز می دارد، پهپادهای FPV است که 90 درصد آن توسط داوطلبان یا خود واحدهای نظامی ارائه می شود.”

یک ناوگان داخلی و دارای منابع جمعیتی

در پشت خطوط دشمن، ارتشی از داوطلبان بی سر و صدا هواپیماهای بدون سرنشین را در آشپزخانه، سوله و اتاق خواب خود جمع می کردند.

“آیا می خواهید با دستان خود یک پهپاد FPV بسازید که یک تانک روسی را بسوزاند؟ پس این فرصت برای شماست!» – می گوید در تبلیغات برنامه «اف پی وی مردمی».

این برنامه خاص حدود 10000 داوطلب دارد، در حالی که سایر شرکت های پهپاد داوطلب موفق به تولید هزاران پهپاد در هر ماه می شوند.

در مورد اوکراینی‌هایی که با فناوری کمتر آشنا هستند، آنها مشغول ارسال هر چه پولی در پروژه‌های جمع‌سپاری هستند.

پلت فرم جمع آوری کمک مالی یونایتد 24 اوکراین، پروژه ای که توسط زلنسکی راه اندازی شده است، به طور قابل توجهی پیشرو این تلاش است.

این به جمع آوری 4.7 میلیون پوند تنها در سه روز برای ناوگان جدید 5000 پهپاد FPV ارتقا یافته به عنوان بخشی از عملیات یونیتی کمک کرد.

پول از 303659 فرد مختلف و بیش از صد کسب و کار به دست آمد.

آرسنال تأیید کرده است که پهپادهای جمع‌سپاری یونایتد 24 قبلاً در خط مقدم معجزه کرده‌اند.

اوکراین به شدت به پهپادهای دوربرد نیاز دارد

20

اوکراین به شدت به پهپادهای دوربرد نیاز داردنویسنده: عالمی
یک متخصص نظامی در حال مونتاژ یک پهپاد در نزدیکی خط مقدم دیده می شود، اما غیرنظامیان اکنون در حال کمک به ساخت پهپاد در خانه هستند.

20

یک متخصص نظامی در حال مونتاژ یک پهپاد در نزدیکی خط مقدم دیده می شود، اما غیرنظامیان اکنون در حال کمک به ساخت پهپاد در خانه هستند.نویسنده: رویترز
کی یف به شدت از نظر مهمات و توپخانه دچار کمبود است و در مقابل حملات مرگبار روسیه آسیب پذیر است

20

کی یف به شدت از نظر مهمات و توپخانه دچار کمبود است و در مقابل حملات مرگبار روسیه آسیب پذیر است
پهپاد باید کمبود مهمات را جبران می کرد

20

پهپاد باید کمبود مهمات را جبران می کردنویسنده: رویترز

کافی نیست

والری رابیخ، مشاور سابق ارتش اوکراین و مدیر عامل دیفنس اکسپرس، گفت که در حالی که هواپیماهای بدون سرنشین FPV «در میدان نبرد ضروری هستند»، اما زمین بدون توپخانه قابل تصرف نیست.

در حالی که بسته کمک نظامی 50 میلیارد پوندی آمریکا در کنگره مسدود شده است، اوکراین جایگاه خود را در برابر روس ها از دست داده است.

کیف نمی‌تواند مهمات و سیستم‌های توپخانه مورد نیاز خود را تولید کند، و متحدانش نمی‌توانند یا به اندازه کافی برای تامین کافی نیروهای خط مقدم اعزام نکرده‌اند.

به این ترتیب، پهپادهای FPV مستقر انبوه مجبور شدند برای کند کردن پیشروی روسیه در مرکز صحنه قرار گیرند.

ریابیک به سان گفت: ما تخمین می زنیم که 50 درصد از اهداف در میدان نبرد توسط پهپادهای FPV درگیر هستند و 30 درصد از اهداف را تانک ها و سایر تجهیزات سنگین تشکیل می دهند.

علیرغم موفقیت هایشان، او گفت که آنها “نمی توانند جایگزین توپخانه شوند، آنها وظایف مختلفی در میدان جنگ دارند.”

این موضوع کانون گزارش جدید دکتر جک واتلینگ، پژوهشگر ارشد در جنگ زمینی در RUSI بود، که استدلال کرد نیاز رو به رشد اوکراین به FPV در دراز مدت پایدار نیست.

او گفت: “FPV ها جایگزین توپخانه نمی شوند، بلکه تنها نیروها را تکمیل می کنند.”

آنها می توانند کمک های منحصر به فردی داشته باشند، اما مستعد جنگ الکترونیک هستند و به سختی می توان آنها را با اقدامات تهاجمی هماهنگ کرد.

اپراتور پهپاد تیپ 36 تفنگداران دریایی اوکراین معروف به «کریگزفورشر» با تجربه حضور در جبهه این موضوع را تأیید کرد.

نوشتن او در X گفت: «متاسفانه ما از تعداد زیادی پهپاد FPV به دلیل کمبود مهمات برای خمپاره‌ها، ATGM، توپخانه و حتی مین‌های ضدتانک استفاده می‌کنیم.

«آنها ارزان و بسیار مؤثر هستند، اول از همه در برابر پشتیبانی عقب دشمن. این موضوع دور از ذهن است و آنها واقعاً مورد نیاز هستند.»

در اسکاتلندی سان بیشتر بخوانید

با این حال، او ادعا کرد که آنها “کلید” نیستند.

او گفت: «نکته اصلی این است که اوکراین به اندازه کافی گلوله های توپخانه، خودروهای زرهی جنگی بیشتر و پیاده نظام آموزش دیده برای دفع حمله روسیه در اختیار دارد».

اپراتور هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی پهپادهای انتحاری را به سمت اهداف هدایت می کند

20

اپراتور هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی پهپادهای انتحاری را به سمت اهداف هدایت می کند
پهپادهای کوچکتر FPV مملو از مواد منفجره

20

پهپادهای کوچکتر FPV مملو از مواد منفجرهنویسنده: رویترز
یکی از سربازان واحد اطلاعات اوکراین عکسی از حمله موفقیت آمیز قبلی به نیروهای روسی به مواضع در دونباس را نشان می دهد

20

یکی از سربازان واحد اطلاعات اوکراین عکسی از حمله موفقیت آمیز قبلی به نیروهای روسی به مواضع در دونباس را نشان می دهد
ارتش هواپیماهای بدون سرنشین FPV را در کارگاه خود در شب تعمیر می کند

20

ارتش هواپیماهای بدون سرنشین FPV را در کارگاه خود در شب تعمیر می کندنویسنده: رویترز
تحلیلگران می گویند FPV ها نمی توانند جایگزین توپخانه شوند، اما اوکراین مجبور شده است خسارات خود را با پهپاد پوشش دهد زیرا محموله های تسلیحات غربی متوقف شده است.

20

تحلیلگران می گویند FPV ها نمی توانند جایگزین توپخانه شوند، اما اوکراین مجبور شده است خسارات خود را با پهپاد پوشش دهد زیرا محموله های تسلیحات غربی متوقف شده است.



دیدگاهتان را بنویسید