شما اینجا هستید: رمان جدید دیوید نیکولز درباره زمان گذشته



دیوید نیکولز یک «پارادوکس ادبی» است. نویسنده کتاب «یک روز» «هرگز جایزه کتاب مهمی را دریافت نکرده است، اما از نظر کلی کاملاً انتقادپذیر است».

تلگراف می نویسد: او در میان خوانندگان محبوب است «زیرا جنبه های روزمره زندگی روزمره را با صمیمیت بدیع کاوش می کند.

و «احساس می‌کند که این ویژگی‌ها در دی‌ان‌ای» رمان ششم او، تو اینجایی.

تایمز می نویسد، دو عاشق بالقوه «میانسال و منزوی» در یک پیاده روی در ناحیه لیک دیستریکت، هر دو با چمدان های ازدواج ناموفق و «کوله پشتی های بزرگ و حجیم» با هم آشنا می شوند.

مارنی و مایکل تنها پیاده‌روهایی از گروه خود هستند که پس از «یک سری لغو، ترک تحصیل و خش خش به دلیل حوله‌های نامرغوب در هتل‌های استانی»، «میل به ادامه» پیاده‌روی ساحل به ساحل خود در سراسر شمال انگلستان هستند.

You Are Here «بسیاری از نقاط قوت» دیگر پرفروش‌هایش را به اشتراک می‌گذارد: «تعطیلات پر فراز و نشیب، مشکلات خانوادگی، گفتگوهای شوخ‌آمیز، دوستی‌هایی که می‌توانند به عشق تبدیل شوند، به علاوه ترس از یک زندگی هدر رفته».

در فصل‌هایی که بین دیدگاه‌های شخصیت‌های اصلی متناوب می‌شوند، نیکولز با هر دو شخصیت یکسان رفتار می‌کند. بسیاری از “کمدی ملایم” از مارنی می آید، “مخصوصاً وقتی او در آخرین B&B در لپ تاپ خود است و در حال ویرایش دستنوشته ای برای یک تریلر وابسته به عشق شهوانی خنده دار است (“او مترادف “پیچیده شده”، آه کشید و درب را بست”)”.

در همین حال، نیکولز به‌عنوان «نظاره‌گر زیرک زندگی و عشق مدرن»، مایکل را نگران می‌کند که «منبع اصلی ارتباط او با سابقش «از طریق حساب‌های جریانی است که هنوز از آنها استفاده می‌کنند، یک دفتر خاطرات صمیمی عجیب… که با کد نوشته شده است. آیا او باید نگران فیلم های مستند قاتلان زنجیره ای باشد؟”

تایمز نوشت، تعامل بین مارنی و مایکل – «شوخی‌های اجرایی، افشاگری‌های آزمایشی» – چیزی است که کتاب را به شرکت خوبی تبدیل می‌کند. و شخصیت های او ممکن است “در میانسالی سرخورده شروع کنند”، اما در طول راه “احساسات عاشقانه ای را که فکر می کردند از دست داده اند دوباره کشف می کنند.”

تلگراف می نویسد، با این حال، به طور کلی، همه چیز “همراه با هوای اجتناب ناپذیر حرکت می کند”، به این معنی که “به سختی موقعیت دراماتیکی برای سرمایه گذاری وجود دارد” و بنابراین “چیزها خسته کننده می شوند.” در حالی که شخصیت های او “اغلب خارج از منطقه راحتی خود هستند”، در اینجا نیکولز “بیش از حد در مال خودش است.”

منتشر شده در 23 آوریل، Scepter 320pp 20 پوند

دیوید نیکولز در جشنواره ادبی استراتفورد که از 1 تا 5 می برگزار می شود، سخنرانی می کند. خوانندگان هفته از تخفیف ویژه برای بلیط جشنواره برخوردار خواهند شد، کافی است هنگام رزرو کد WKSLF24 را وارد کنید. بازدید کنید www.stratfordliteraryfestival.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید