Cicada-geddon: قارچی که حشرات را مانند زامبی ها کنترل می کند



بر اساس این گزارش، قرار است میلیاردها سیکادا “مانند زامبی ها کنترل شوند” تا قارچ عجیبی را که “بر بدن و رفتار آنها تسخیر می کند” پخش کنند.

به گزارش سی ان ان، در نتیجه، سوسک ها که ارزش یک فیلم ترسناک را دارند، «بیش از حد جنسی» را توسعه می دهند و بنابراین قارچ به طور گسترده تری گسترش می یابد، زیرا نرها با وجود اینکه اندام تناسلی آنها افتاده است، مانند ماده ها معاشقه می کنند.

دکتر جان کولی، دانشیار بوم شناسی و زیست شناسی تکاملی در دانشگاه کانکتیکات، به پخش کننده گفت: “حقیقت در واقع بسیار عجیب تر از داستان است.”

“نمک های مرگ”

سیکاداهای دوره ای بیشتر عمر خود را در زیر زمین می گذرانند و تنها پس از 13-17 سال ظاهر می شوند. اما امسال دو مولد سیکادا در تعداد تاریخی بالا وجود خواهد داشت.

واشنگتن پست گزارش می دهد که تریلیون ها “حشره به اندازه بچه هویج” “از ویسکانسین تا لوئیزیانا، از مریلند تا جورجیا و بسیاری از جاهای این بین” آواز خواهند خواند.

در چیزی که یکی از کارشناسان آن را “جیک هدون” نامید، انبوهی از حشرات در چندین ایالت ایالات متحده ظاهر می شوند. سی‌بی‌اس نیوز گزارش داد که برخی از آنها «سیکادای زامبی» هستند که به یک قارچ مقاربتی آلوده هستند.

و این چه نوع قارچی است: اندام تناسلی حشرات را از بین می برد و شکم آنها را با یک حفره پر از هاگ قارچ جایگزین می کند. سپس حشرات را به رفتارهای بیش از حد جنسی دستکاری می کند تا قارچ را بیشتر گسترش دهد و آنها را به چیزی تبدیل می کند که برخی از دانشمندان آن را “مرگ” می نامند.

به گزارش سی ان ان، سیکاداهای فوق معمولی که از این واقعیت که اکنون به جای اندام تناسلی دارای هاگ های گچی هستند، ناراضی هستند، به لطف «بیش از حد جنسی» که قارچ ایجاد کرده است، همچنان سعی می کنند «با ذوق و شوق» جفت شوند. در آنها.

به طور معمول، سیکاداهای ماده بال های خود را می زنند تا نشان دهند که آماده جفت گیری هستند، اما سیکاداهای نر و ماده آلوده به قارچ Massospora بال های خود را برای جذب “نرهای عاشق که به سرعت آلوده می شوند” می زنند.

به گفته این متخصص، سیکاداهای آلوده «به نظر می‌رسد می‌خواهند بازی کنند»، و در حالی که اخته کردن قارچ این کار را از نظر فنی غیرممکن می‌کند، اما تماس نزدیک باعث می‌شود که قارچ «مانند یک بیماری مقاربتی» پخش شود.

داروهای جدید؟

در حالی که کاملاً مشخص نیست که این قارچ چگونه می‌تواند بر سایر حیات‌وحش یا انسان‌ها تأثیر بگذارد، متیو کاسون، استادیار قارچ‌شناسی و آسیب‌شناسی جنگل در دانشگاه ویرجینیای غربی، به CBS News گفت که او هزاران ترکیب را در سیکاداهای آلوده مشاهده کرد و برخی از آنها می‌توانند سمی .

او گفت که “بسیاری از حیوانات، از جمله مارها و پرندگان، وقتی این سیکاداها ظاهر می شوند” آنها را می بلعند. «آیا ممکن است آنها روی حیواناتی که آنها را می خورند تأثیر بگذارند؟ بله امکان دارد.”

اما برای انسان، قارچ می تواند تأثیر مثبتی داشته باشد. او به واشنگتن پست گفت، محققان بر این باورند که این می تواند منبع داروهای جدید باشد، زیرا به عنوان یک شکل سنتی از داروی ضد التهابی در فرهنگ های مائوری چینی و نیوزیلندی استفاده می شد.

در همین حال، کاسون از آمریکایی ها می خواهد که در مورد قسمت آینده وحشت نکنند. او به سی ان ان گفت، در عوض، آن را به عنوان یک «نمایش بیولوژیکی» و «یکی از شگفتی های طبیعی جهان» ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید