ازرا کونیگ در تور بریتانیا می گوید در آخر هفته خون آشام هیچ قانونی وجود ندارد… ما می خواهیم بیرون برویم و همه با ما وحشی شوند.


برای Ezra Koenig، پاسخ انتقادی به آلبوم جدید Vampire Weekend بیش از حد راضی کننده بوده است.

پنجمین آلبوم آنها، فقط خدا بالای سر ما بود، با انبوهی از ستایش روبرو شد.

سگ ازرا کریس بایو را در دست دارد و در سمت راست کریس تامسون قرار دارد

4

سگ ازرا کریس بایو را بوسیده و در سمت راست کریس تامسون قرار داردنویسنده: مایکل اشملینگ
کونیگ می گوید:

4

کونیگ می‌گوید: «نمی‌توانم انکار کنم که دانستن اینکه مردم با موسیقی ارتباط برقرار کرده‌اند و آن را درک می‌کنند، حس خوبی است» زیرا آلبوم گروه مورد تحسین قرار گرفته است.نویسنده: مایکل اشملینگ

“من نمی خواهم برای من مهم باشد. اما نمی توانم انکار کنم که این احساس خوبی است که بدانیم مردم با موسیقی ارتباط برقرار کرده اند و آن را درک می کنند.

پنج سال از زمانی که گروه نیویورکی Father Of The Bride را منتشر کرد، که اساساً رکورد سولو کونیگ بود، می گذرد.

او از طریق تماس ویدیویی از خانه‌اش در لس‌آنجلس به من می‌گوید: «احساس پنج سال نیست.

“به هیچ وجه. من فقط با ریک روبین برای پادکستش مصاحبه می کردم و کل آلبوم به آلبوم کارمان را مرور کردیم.

من فشاری را که برای انتشار Contra در عرض دو سال پس از اولین آلبوم احساس کردم، به خاطر دارم. آن زمان به نظر زمان زیادی می رسید، اما اکنون، با وجود اینکه دوست دارم بیشتر اوقات موسیقی منتشر کنم، پنج سال چیزی نیست.

فقط خدا بالای سر ما بود اولین آلبوم کونیگ پس از پدر شدن است. او و همسرش، بازیگر، رشیدا جونز (دختر کوئینسی اسطوره موسیقی)، پنج سال پیش آیزایا را داشتند.

کونیگ می گوید: «همیشه برای من مهم بوده که به حالت عادی برگردم، زیرا دوست ندارم احساس کنم یک نوازنده تمام وقت هستم.

“با چنین وقفه های طولانی، شما فرصتی برای بازگشت به زندگی عادی دارید و پدر و مادر بودن بهترین زندگی عادی است.

«شما با زندگی خانوادگی و مسئولیت پذیری سر و کار دارید. سال جالبی خواهد بود، زیرا از زمان کودکی او زیاد به تور سفر نکرده ام.

اما حتی زمانی که از یک تور به خانه می آمدم، به رختشویی یا سوپرمارکت برمی گشتم تا احساس کنم که در حال ارتباط با زندگی واقعی از نو.

آلبوم جدید تیلور سوئیفت دوست پسرهای سابق را هدف قرار می دهد

«اما حتی این هم به اندازه زود بیدار شدن واقعی نیست بعدی برای رفتن به مدرسه در صبح

«پسر ما می داند که مامان و بابا چه کار می کنند. صداپیشگی چند برنامه کودکانه را همسرم انجام داد. یک کارتون گرینچ وجود دارد که در آن او صدا را انجام می دهد و او برای مدتی واقعاً با آن وسواس داشت.

و یکی از دلایل طولانی بودن آلبوم، زمان زیادی طول کشید دوره ها جایی که من با خانواده ام به لندن و توکیو رفتم زیرا راشیدا در آن مکان ها شغل داشت.

«احساس می‌کنم که واقعاً بر اعتیاد به کارم غلبه کرده‌ام. حالا، وقتی وقت آزاد دارم، واقعاً می‌خواهم به جای حبس کردن در استودیو، با خانواده‌ام بیرون بروم، پیاده‌روی طولانی کنم و کتاب بخوانم.»

احساس می کنم واقعاً بر اعتیاد به کارم غلبه کرده ام

کونیگ

از نظر صوتی، آلبوم جدید “تاریک و روشن” و “تهاجمی ترین رکورد Vampire Weekend” است.

اما کونیگ می گوید: “این آلبوم حاوی برخی از مثبت ترین پیام های ما و خوش بینانه ترین دیدگاه من به عنوان یک ترانه سرا است.”

این تضاد را می توان در آلبوم بازکننده Ice Cream Piano شنید، که با زمزمه “جهنم به دنیا” شروع می شود و سپس به یک غوغای مستقل سریع تبدیل می شود.

این رکورد با حماسه هشت دقیقه ای “امید” با پیام ملایم پذیرش و تکرار مکرر “ولش کن” بسته می شود که با ریف های گرم برنجی و ریف پیانو نواخته می شود. این یک آلبوم آسمانی است.

کونیگ می‌گوید: «من دوست دارم تاریکی و نور را در کنار هم قرار دهم، نه به این دلیل که دوست دارم باهوش باشم، بلکه به این دلیل که معتقدم این ساختار واقعی زندگی است. واقعاً انسان بودن همین است.”

آلبوم مانند سفری است از نوعی نگرش ناآرام به نوعی پذیرش و امید.

به عنوان یکی از حامیان سرسخت برنی سندرز چپ‌گرای آمریکایی در طول مبارزات انتخاباتی او در سال‌های 2016 و 2020، کونیگ در مورد بازگشت احتمالی ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور چه احساسی دارد؟

“هیجان زیاد”

او می گوید: «این چیزی نیست جز هرج و مرج، اما هر اتفاقی بیفتد، باید آنچه را که نمی توانید تغییر دهید، بپذیرید.

من هرگز عضو AA نبوده ام، اما افرادی را می شناسم که الکلی هستند، و فکر می کنم چه الکلی باشید چه نباشید، دعای آرامش می تواند برای همه مردم ارزش زیادی داشته باشد.

بسیاری از مردم در این سیاره چیزهای زیادی را پشت سر گذاشته اند و ما هزاران سال زندگی انسانی داریم تاریخ الهام بگیرید.”

Father Of The Bride، آلبوم Vampire Weekend در سال 2019، اساساً رکورد سولو کونیگ بود.

اما برای این نسخه جدید، کریس تامسون نوازنده درام و کریس بایو، نوازنده بیس، بار دیگر با تهیه‌کننده آریل رچشید همکاری می‌کنند.

خواننده به من می گوید: “این آلبوم اولین بار است که سی تی و من یک آهنگ پلیس Gen-X داریم که با هم نوشتیم.

این آلبوم حاوی برخی از مثبت ترین پیام های ما و خوش بینانه ترین دیدگاه من به عنوان یک ترانه سرا است

کونیگ

در طول مدتی که در گروه بودم، خوش شانس بودم که از هر دو کریس رای اعتماد دریافت کردم.

آنها به من به عنوان یک ترانه سرا و به عنوان یک رهبر اعتماد دارند تا گروه را به جاهای خوب ببرم.

پنجمین آلبوم آخر هفته خون آشام فقط خدا بالای سر ما بود

4

پنجمین آلبوم آخر هفته خون آشام فقط خدا بالای سر ما بودنویسنده: مایکل اشملینگ
کونیگ و همسرش، بازیگر، رشیدا جونز (دختر کوئینسی اسطوره موسیقی)، یک پسر با هم دارند.

4

کونیگ و همسرش، بازیگر رشیدا جونز (دختر کوئینسی اسطوره موسیقی)، یک پسر با هم دارند.نویسنده: گتی

«وقتی در 20 سالگی هستید، همیشه آسان نیست. همانطور که می‌دانید بسیاری از گروه‌ها درگیری‌های شخصی دارند، اما فکر می‌کنم به جایی رسیدیم که آنها من را باور کردند و من هم به آنها ایمان آوردم.

در طول پنج آلبوم، ما این کار را به طرق مختلف انجام دادیم.

ما چهار نفر را در یک اتاق انجام دادیم. خواننده و تهیه کننده روی لپ تاپ خم شدند، من این کار را با رستم باتمانگلیج و با آریل انجام دادم.

«آخر هفته خون آشام همیشه یک جامعه خواهد بود، و فقط ما سه نفر نیستیم. این بازیگران زنده و تیمی است که ما با آنها کار می کنیم، از جمله تهیه کنندگان.”

The Surfer آلبوم فوق‌العاده دیگری است که کونیگ در ابتدا با مولتی ساز و تهیه‌کننده سابق گروه، رستم کار کرده است.

ما می توانیم از هزاران سال تاریخ بشر الهام بگیریم

کونیگ

کونیگ می گوید: «بله، این چیزی بود که من و رستم خیلی وقت پیش شروع کردیم و کاملاً متفاوت بود. نسخه آلبوم بیشتر شبیه آریل بود و من روی موسیقی جدید کار می کردیم.

من هرگز جای مناسبی را برای آن در آلبوم پیدا نکردم، اما متوجه شدم که به اشعاری که نوشته بودم برمی‌گردم و ناگهان تیره‌تر و کندتر شدند و زندگی خودشان را گرفتند. این آهنگ، همانطور که بود، دوباره متولد شد.”

گانگسترهای مدرسه آماده سازی هارمونیک – الهام گرفته از یک داستان جلد مجله نیویورک در دهه 90 – بلود اورنج، با نام مستعار دیو هاینز، را در درام نشان می دهد. کونیگ یک طرفدار بزرگ است.

او می‌گوید: «من همیشه Dev را دوست داشته‌ام، او فردی عالی برای بودن است. هر زمان که در یک شهر هستیم، دوست داریم که با هم بنشینیم و به حرفمان برسیم.

بازیگوشی روانگردان

«این بار من و آریل در نیویورک کار می‌کردیم و دیو در آنجا توقف کرد. او به تازگی دستش شکسته بود و در حال بازی فوتبال بود و در گچ بود. بنابراین او با دست شکسته در آلبوم بازی کرد.”

تک‌آهنگ جدید مری بون یکی دیگر از کلاسیک‌های آخر هفته خون آشام است که از صاحب گالری هنری افسانه‌ای نیویورک با بازیگوشی روان‌گردان و سازهای کوبه‌ای درهم، که با یک نمونه حلقه درام از Soul II Soul’s Back To Life تقویت شده است، تجلیل می‌کند.

کونیگ توضیح می دهد: «این الگو ایده آریل بود. و وقتی وارد می شود، 100 درصد ارزشش را دارد و ما خوش شانس هستیم که می توانیم او را پاک کنیم.

بخش بزرگی از کاری که Vampire Weekend انجام می‌دهد این است که موسیقی ما را تا جایی که ممکن است پیش می‌برد و در عین حال آن حس آشنا را حفظ می‌کند. این فرکانسی است که ما سعی می کنیم روی آن عمل کنیم.”

از زمان خلق «فقط خدا بالاتر از ما بود» که از نیویورک دیلی می آید اخبار عنوان روی جلد آلبوم، کونیگ می گوید که او فقط بر روی آخر هفته خون آشام تمرکز کرده است.

بخش بزرگی از کاری که Vampire Weekend انجام می‌دهد این است که موسیقی ما را تا آنجا که ممکن است جلو می‌اندازد و در عین حال احساس آشنا بودن را حفظ می‌کند

کونیگ

برنامه های فوق برنامه گذشته شامل ساخت مجموعه انیمیشن نتفلیکس، نئو یوکیو، و نوشتن و تولید آهنگ برای بیانسه، لیام گالاگر، و – برای موسیقی متن فیلم پیتر خرگوش – جیمز کوردن است.

اما او می گوید: «اخیرا از ادامه کار روی آلبوم هایم بسیار خوشحالم، اما از کار و نوشتن برای دیگران لذت می برم.

لیام تجربه خوبی بود و من می توانستم برای همیشه به صحبت های او گوش دهم. او خیلی بامزه است.”

پس از دو سال غیبت از تور، کونیگ از بازگشت خود به صحنه لذت برد و یک نمایش ویژه در تگزاس برای جشن گرفتن خورشید گرفتگی – همچنین در تولد 40 سالگی خود – و همچنین پیوستن به ترکیب کواچلا “در آخرین لحظه” اجرا کرد. جایی که پاریس هیلتون در پایان مجموعه به آنها پیوست.

اجرای برنامه فارغ التحصیلی در تگزاس و سپس کواچلا هفته خوبی بود. کونیگ می‌گوید: «احساس می‌کردیم که جامعه ما در حال جمع شدن است.

«هفت سال پیش، در آخرین ماه‌گرفتگی کامل، یادداشتی ذهنی کردم که عکس بعدی در راه است و چهلمین سالگرد تولد من است.

ما نمایش را رزرو کردیم و چون آن روز یک نمایش بود به این معنی بود که می‌توانم از خانواده و دوستانم لذت ببرم. وقتی ۴۰ ساله شدی، نمی‌خواهی مهمانی نیمه‌شبی داشته باشی!»

آخر هفته خون آشام در ماه دسامبر در بریتانیا تور خواهد داشت، اما قبل از آن می توانید آنها را در آخر هفته بزرگ رادیو 1 در یکشنبه 26 می در پارک استوکوود لوتون تماشا کنید.

کونیگ می گوید: «ما نمی توانیم صبر کنیم. و خنده دار است که در لوتون است زیرا من برای اولین بار در فوریه به آنجا رفتم – برای دیدن بازی لوتون رفتم.

من بیشتر از ادامه کار روی آلبوم هایم خوشحالم، اما از کار و نوشتن برای دیگران لذت می برم

کونیگ

سرمربی من با تیم درگیر است، بنابراین با برخی از بازیکنان آشنا شدیم و لحظات خوبی را سپری کردیم. هری استایلز هم آنجا بود.

ما نمی‌توانیم منتظر بازی در لندن در ماه دسامبر باشیم و همچنین چهار نمایش مختلف را اجرا می‌کنیم که به ما کمک می‌کند خوب فرصتی برای تغییر چیزها تمرین آلبوم جدید و نفس کشیدن بیشتر در آن و بازگشت به چند آهنگ قدیمی در همان زمان بسیار سرگرم کننده است.

«آخر هفته خون آشام هیچ قانونی ندارد. ما فقط می‌خواهیم بیرون برویم و همه را همراهی کنیم.»

در اسکاتلندی سان بیشتر بخوانید

  • فقط خدا بالای سر ما بود. آخر هفته خون آشام – یکشنبه 26 مه در رادیو 1 آخر هفته بزرگ.

آخر هفته خون آشام

فقط خدا بالای سر ما بود

★★★★★

دیدگاهتان را بنویسید