من حداقل دستمزد داشتم – حالا با انجام اکستنشن مو سالی 4 میلیون پوند درآمد دارم، خانواده ام ابتدا فکر می کردند دیوانه هستم.


مادر دو فرزندی که کار خود را با حداقل دستمزد شروع کرد، اکنون دو تجارت اکستنشن مو با درآمد بیش از 4 میلیون پوند در سال را اداره می کند.

سارا مک کنا، 41 ساله، که در دوبلین، ایرلند زندگی می کند، در سال 2005 با مدرک لیسانس بیوشیمی فارغ التحصیل شد و در صنعت داروسازی شروع به کار کرد – در ابتدا حداقل دستمزد را دریافت می کرد قبل از اینکه حقوقش به حدود 27000 پوند در سال برسد.

سارا کار خود را با یک دانشمند حداقل دستمزد در 20 سالگی آغاز کرد

5

سارا کار خود را با یک دانشمند حداقل دستمزد در 20 سالگی آغاز کردنویسنده: PA
این مادر دو فرزند اکنون دو تجارت اکستنشن مو را اداره می کند که بیش از 4 میلیون پوند درآمد دارند

5

این مادر دو فرزند اکنون دو تجارت اکستنشن مو را اداره می کند که بیش از 4 میلیون پوند درآمد دارندنویسنده: PA
Vixen and Blush یک تیم کامل از افراد دارد که با سارا کار می کنند

5

Vixen and Blush یک تیم کامل از افراد دارد که با سارا کار می کنندنویسنده: PA

با این حال، یک فاجعه با کوتاه کردن موی DIY قبل از عروسی‌اش در سال 2010، او را بر آن داشت تا اکستنشن مو را امتحان کند – و پس از کشف گزینه‌های “کیفیت ضعیف” موجود، تصمیم گرفت تحقیقات خود را انجام دهد.

سارا در حالی که به طور تمام وقت در شرکت داروسازی Eli Lilly کار می کرد، «خرید مو از سرتاسر جهان» را آغاز کرد و در اوقات فراغت خود چندین دوره از جمله طراحی مو را گذراند.

سپس، در سال 2011، او “باور” کرد و دنیای علم را ترک کرد تا به طور کامل روی اکستنشن مو تمرکز کند، که منجر به ایجاد اولین شرکت او، Vixen and Blush شد که در اکتبر همان سال راه اندازی شد.

علیرغم اینکه بسیاری او را به خاطر ترک «کار فکری» صنعت زیبایی «دیوانه» می‌خوانند، سارا مصمم است تا با کیفیت بالا و در عین حال مقرون به صرفه، اکستنشن مو در بریتانیا را بهبود بخشد.

او با یک صندلی در اولین سالن خود در جاده Wandsworth لندن شروع به کار کرد، اما اکنون یک فروشگاه شاخص در میدان Rathbone با 21 کارمند و همچنین یک شرکت عمده فروشی به نام The London Hair Lab دارد.

این کسب‌وکارها در حال پیشرفت هستند و در مجموع بیش از 4 میلیون پوند در سال به گردش در می‌آیند و مشتریان برجسته‌ای مانند لوئیز ردنپ، آلشا دیکسون و آملیا دیمولدنبرگ را به خود می‌بالند.

سارا گفت که “زندگی او بسیار تغییر کرده است” زیرا “هرگز لحظه ای کسل کننده وجود ندارد” و این تجارت به او این امکان را داده است که جامعه ای متشکل از زنان شگفت انگیز ایجاد کند، هم مشتریان و هم تیمش، که هر روز به او “الهام می بخشند”.

او در مورد حرفه “تغییرگرا” خود به PA Real Life گفت: “من قطعاً یک آدم نادان بودم.

«من به یک مدرسه خصوصی رفتم و هیچکس نمی‌گفت برو آرایشگری کن، انتظار می‌رفت به دانشگاه بری.

اما فکر می‌کنم وقتی به آن فکر می‌کنم، بچه‌هایی دارم و به آنها می‌گویم، کار با دستانتان را تخفیف ندهید.

من یک آرایشگر هستم و 4 برش بهترین راه برای پنهان کردن موهای نازک است – یک راه حل سریع می تواند توهم موهای پرپشت تر را ایجاد کند.

انجام این کار در مقایسه با کار در شرکتی که در آن فقط یک نفر هستید بسیار خوب است.

“داشتن یک خوب تعامل استفاده از دستان خود و داشتن چیزی برای نشان دادن آن در پایان روز فوق العاده ارزشمند است.”

او افزود: «به زنی که در آن زمان به عنوان دانشمند کار می کرد، می گویم که علم را می توان خارج از محیط آزمایشگاهی یا بالینی پیدا کرد. مو یک علم است!

“هوشمندانه پیش بروید و روی چیزهایی که به آنها علاقه دارید تمرکز کنید، نه چیزهایی که فکری تلقی می شوند.”

سارا که با همسر داروسازش، روری، 41 ساله، و دو فرزندشان – رجی شش ساله و سید سه ساله – در ایرلند زندگی می کند و در پنج هفته دیگر در انتظار سومین فرزندش است، گفت که همیشه ” نرد” و یک دانشمند.

از آنجایی که او مغز «ریاضی-علمی» داشت، تصمیم گرفت در رشته بیوشیمی در دانشگاه کالج دوبلین، متخصص میکروبیولوژی سلولی، تحصیل کند و در سال 2005 با درجه ممتاز فارغ التحصیل شد.

او سپس به بریتانیا نقل مکان کرد و کار در Eli Lilly را شروع کرد، به طور عمده در فروش و بازاریابی، و گفت که او حتی “اولین” داروی دیابت آگونیست GLP-1 – که اکنون به نام Ozempic شناخته می شود – را به پزشکان در بریتانیا فروخت.

به عنوان یک تحلیلگر، سارا گفت که او “سطح جزئیات” و “دانش تخصصی” را که با این کار به دست می‌آمد، دوست داشت، اما دیدگاه و مسیر شغلی او در سال 2010 به طرز چشمگیری تغییر کرد.

او توضیح داد: زمانی که در این شرکت داروسازی کار می‌کردم، در نهایت خودم موهای زیادی را کوتاه کردم.

شما می دانید که برای مردم تفاوت ایجاد می کنید و احساس خاصی دارید.

سارا مک کنا41

من در حال ازدواج بودم و در جایی که زندگی می‌کردم اکستنشن مو انجام دادم و کیفیت آنها بسیار پایین بود.

من از تأثیر آنها شگفت زده شدم، اما فکر می کردم ابزارها و همه چیزهایی که در دسترس بود بسیار ساده هستند، بنابراین خودم شروع به یادگیری آن کردم در حالی که تمام وقت کار می کردم.

سارا که در آن زمان حدود 27000 پوند درآمد داشت، سپس در دوره های مختلف – از جمله طراحی و اکستنشن مو – در اوقات فراغت خود ثبت نام کرد و موهای خود را از تامین کنندگان در سراسر جهان خرید.

او بعداً کسب‌وکار اکستنشن موی همراه خود را راه‌اندازی کرد که در آن خانه‌ای به خانه سفر می‌کرد و در سال 2011 تصمیم گرفت کار خود را رها کند تا تمام وقت خود را بر روی «سرمایه‌گذاری انفرادی» جدید خود متمرکز کند.

سارا گفت: “پدر و مادرم و دوستانم اینگونه بودند که “تو چه کار می کنی؟”

“مردم فکر می کردند من دیوانه هستم و بسیار شگفت زده شدند.

گذار از کار فکری به مو و زیبایی یک شوک برای مردم بود.

سارا گفت که می‌توانست اکستنشن مو را با کیفیت سالن انجام دهد، اما با قیمت 2000 پوندی در آن زمان، این هزینه برای او “بیش از حد” بود – حتی به عنوان یک “زن حرفه‌ای با تحصیلات عالی”.

سارا که مشتاق تولید اکستنشن مو با کیفیت بالا و مقرون به صرفه برای خانم های حرفه ای متوسط ​​است، شروع به تهیه محصولات مستقیماً از تامین کنندگان کرد.

او گفت: «من علاقه زیادی به خدمت در وسط بازار داشتم.

در اکتبر 2011، سارا اولین سالن خود به نام Vixen and Blush را در خیابان Wandsworth لندن افتتاح کرد، اما او می‌گوید شش ماه اول “وحشتناک” بود.

او فضایی به مساحت 300 فوت مربع را به تنهایی با تنها یک صندلی برای مشتریان و اجاره سالانه 6000 پوند باز کرد.

به دلیل «ترس شدید از شکست»، او آن را اضطراب‌آور می‌دانست، اما همچنین می‌گفت که این «نیروی محرکه» برای ادامه راه است.

او گفت: «من پول نداشتم، مطلقاً هیچ پولی، هیچ بودجه، هیچ حمایتی، هیچ چیزی نداشتم، اما موهایم واقعاً خوب بود.

تنها دلیلی که از آن فضای کوچک بیرون آمدم این بود که توانستم آن کیفیت را با قیمتی که مردم می‌توانستند ارائه دهم.»

با گذشت زمان، با “صمیمیت محض” و قاطعیت، کسب و کار “رشد” و محبوبیت پیدا کرد و یک سال بعد سارا اولین کارمند خود، دانیل را استخدام کرد. رنگ صورتیکه اکنون کارگردان Vixen and Blush است.

او گفت که این تجارت هر سال 100٪ رشد می کند و بعداً نقل مکان کرد و سالن هایی را در شوردیچ و وست اند افتتاح کرد.

سارا در سال 2017 توانست کسب و کار خود را از بین ببرد و اکنون یک سالن برجسته به نام Vixen and Blush در میدان راثبون لندن با 21 کارمند دارد.

او سپس The London Hair Lab را در جولای 2018 به عنوان یک شرکت عمده‌فروشی راه‌اندازی کرد که اکستنشن‌های حرفه‌ای مو را در 55 رنگ ترکیبی چند رنگی در پنج سبک و سه طول ارائه می‌دهد.

او درباره اینکه چرا فکر می‌کند کسب‌وکارش تا این حد موفق بوده است، گفت: «ما ارزش عمده‌فروشی موهای با کیفیت بالا را با قیمت بسیار خوب به مشتریان خود می‌دهیم.

“ما سهام عظیمی داریم – من به مدت چهار سال پولی به خودم ندادم تا این سطح از در دسترس بودن مو را ایجاد کنم – بنابراین ما 450 نوع مو داریم و می‌توانیم فوراً به کسی خدمت کنیم.”

او در توضیح اینکه چرا عاشق کار در صنعت زیبایی است، افزود: “شما هر روز احساس می کنید که موفق هستید، فقط مردم را خوشحال می کنید یا نتایج قبل و بعد از آن را می بینید.

من این را در کار شرکتی خود نداشتم – قبل و بعد از روز وجود ندارد، همه پروژه های متحرک هستند و شما فقط یک نفر هستید.

در اسکاتلندی سان بیشتر بخوانید

می‌دانی که برای مردم تفاوت ایجاد می‌کنی، و این احساس واقعاً خاصی است.»

برای اطلاعات بیشتر در مورد Vixen and Blush و The London Hair Lab به: vixenandblush.com یا thelondonhairlab.com مراجعه کنید.

سارا به همراه همسرش روری و دو فرزندش، رجی و سید

5

سارا به همراه همسرش روری و دو فرزندش، رجی و سیدنویسنده: PA
سارا (سمت چپ) در سال 2005 فارغ التحصیل لیسانس درجه یک با ممتاز در بیوشیمی شد.

5

سارا (سمت چپ) در سال 2005 فارغ التحصیل لیسانس درجه یک با ممتاز در بیوشیمی شد.نویسنده: PA

دیدگاهتان را بنویسید