یک مادر دو فرزند از حوله های بهداشتی استفاده مجدد کرد و یک سال از همان مسواک استفاده کرد که برای حمایت از خانواده اش تلاش می کرد.


یک مادر دو فرزند مطلقه درباره «روزگار تاریکی» که پس از یک دوره فقر بهداشتی که باعث شرمساری و خجالت او شده بود صحبت کرده است.

کارولین گاندی براون 54 ساله پس از طلاق بدهکار شد و مجبور شد بهداشت خود را به خاطر فرزندانش قربانی کند.

کارولین در حال حاضر به عنوان مدیر خدمات و داوطلب در مرکز ابی در جنوب وست مینستر کار می کند

1

کارولین در حال حاضر به عنوان مدیر خدمات و داوطلب در مرکز ابی در جنوب وست مینستر کار می کندنویسنده: SWNS

او واقعیت فقر بهداشتی را افشا کرد زیرا ارقام جدید نشان می‌دهد که بزرگسالان مجرد به درآمد سالانه 31536 پوندی برای تهیه مایحتاج ضروری نیاز دارند – تقریباً 2000 پوند بیشتر از میانگین حقوق 29669 پوندی.

به مدت یک سال، کارولین دندان‌هایش را با همان مسواک قدیمی، گاهی فقط با آب مسواک می‌زد تا خمیر دندان‌های بچه‌هایش تمام نشود.

این مادر دو فرزند همچنین توضیح داد که چگونه در دوران قاعدگی خود از نوار بهداشتی همراه با دستمال توالت استفاده می کند.

او اعتراف کرد: «فکر می‌کردم به عنوان یک مادر کاملاً شکست خورده‌ام.

اگر نتوانید خانواده خود را تامین کنید واقعاً احساس می کنید که یک شکست کامل هستید.

چک حقوقی من کفاف قبض هایم را نمی داد، بنابراین کارت های اعتباری را برداشتم

کارولین گاندی براون

زمانی که در حال مبارزه بودم و احساس فقر می کردم، می دانستم که باید هر روز در سوپرمارکت تصمیم بگیرم تا زنده بمانم و فرزندانم را بر خودم انتخاب کردم.»

کارولین که به صورت پاره وقت در خرده فروشی کار می کرد، در مدت کمی بیش از دو سال و نیم 11500 پوند بدهی جمع آوری کرد، زیرا او برای گذران زندگی خود تلاش می کرد.

او گفت: «حقوق من کفاف قبض هایم را نمی داد، بنابراین چهار کارت اعتباری برداشتم.

ما یک کنتور برق داشتیم و خاموش شد چون پولم تمام شد و به بانک رفتم و فقط گریه کردم و آنها به من اضافه برداشت دادند اما آن پول به سرعت رفت.

من در عرض سه روز 200 پوند اضافه برداشت داشتم زیرا آن را گرفتم و 30 پوند را روی کلید برق گذاشتم و بقیه را برای خرید مواد غذایی و وسایل خانه و ذخیره فریزر استفاده کردم.

سه مزیت اصلی که می‌توانید از دست بدهید، و یکی حتی مجوز تلویزیون رایگان را برای شما به ارمغان می‌آورد

“ما مانده بودیم که دوباره از فریزر و محتویات کمد عبور کنیم و بنابراین من شروع به خرید با کارت های اعتباری و کارت های فروشگاهی کردم و این یک مارپیچ رو به پایین بود.

«اولویت من فرزندانم بودند. من همیشه از این می ترسیدم که چگونه بچه ها ممکن است بچه های دیگر را در زمین بازی مورد آزار و اذیت قرار دهند، بنابراین همیشه مراقب بودم بچه هایم لباس و غذای مناسب روی میز داشته باشند.

آنها اولویت های من بودند و آنها را در اولویت قرار دادم.»

در نتیجه، کارولین مجبور شد برای پس انداز پول اقدامات شدیدی انجام دهد.

اولویت من فرزندانم بود

کارولین گاندی براون

او گفت: “به یاد می‌آورم که فکر می‌کردم، چگونه می‌توانم روز را بدون دئودورانت پشت سر بگذارم؟

“گاهی اوقات مجبور می شوم به سمت توالت های محل کار بدوم و زیر رایحه ها و مناطق صمیمی تر را بشویم تا مطمئن شوم که تازه و تمیز هستم زیرا می توانم آن را بو کنم.

“من مطمئن شدم که مسواک های بچه ها را هر سه ماه یکبار عوض می کنم و هر هفته یک تیوپ خمیر دندان درجه یک می خرم.

«وقتی این اتفاق در پایان هفته می‌افتاد، آن را باز می‌کردم و یک مسواک در آنجا می‌گذاشتم تا مطمئن شوم بچه‌ها به اندازه کافی دندان‌هایشان را دو بار در روز مسواک می‌زنند.

بارها بود که مسواکم را زیر شیر آب می‌کشیدم و بدون خمیر دندان آب می‌کشیدم و تف می‌دادم.

اما چون چای زیاد نوشیدم دندان هایم زرد شد. در نتیجه وقتی صحبت می‌کردم لبخند نمی‌زدم و با دست روی دهانم می‌پوشیدم چون نمی‌خواستم مردم دندان‌هایم را ببینند.

«از اینکه به اینجا رسیده خجالت زده و شرمنده بودم. از اینکه نمی توانم از خودم حمایت کنم، از اینکه نمی توانم از خودم مراقبت کنم، شرمنده بودم. یک عنصر شکست وجود داشت و من شکست خوردم.”

آیا قدرت خود را از دست می دهید؟

شما می توانید از ماشین حساب مزایا استفاده کنید تا مطمئن شوید پولی را که حق دارید از دست ندهید

ماشین حساب مزایای Charity Turn2Us نشان می دهد که چه چیزی می توانید بدست آورید.

ماشین حساب رایگان Entitledto مشخص می کند که آیا شما از مزایای مختلف، اعتبار مالیاتی و اعتبار جهانی برخوردار هستید یا خیر.

MoneySavingExpert.com و خیریه StepChange ابزارهایی برای ادعای مزایا بر اساس داده های Entitledto دارند.

می‌توانید از ماشین‌حساب Policy in Practice برای بررسی مزایایی که می‌توانید دریافت کنید و هر ماه پس از پرداخت هزینه‌های مسکن چقدر پول نقد برایتان باقی می‌ماند، استفاده کنید.

حقوق دقیق شما تا زمانی که ادعایی نداشته باشید مشخص نمی شود، اما ماشین حساب ها می توانند آنچه را که ممکن است حق شما را داشته باشید نشان دهند.

زمانی که کارولین پس از چند روز زندگی با نان تست باقیمانده و چای کیسه ای قابل استفاده مجدد، به او اخطار اخراج داده شد تا دختران خردسالش بتوانند قبل از مدرسه صبحانه بخورند، به اوج خود رسید.

او گفت: “نزدیک بود که خانه مان را از دست بدهم و یک خرابی داشتم. واقعاً یکی از تاریک ترین روزها بود.”

با میانگین دستمزد 29669 پوند، آخرین تحقیق که توسط شرکت بهداشتی و بهداشتی Essity با همکاری Unilever، Haleon، Kimberly Clark و Edgewell انجام شده است، نشان می‌دهد که از هر چهار نفر یک نفر برای تامین هزینه‌های ضروری از جمله لوازم بهداشتی با مشکل مواجه است.

آنها تبلیغاتی را در فروشگاه های تسکو راه اندازی کرده اند که در آن مشتریان دو محصول می خرند و یک محصول بهداشتی به خیریه In Kind Direct اهدا می شود.

کارولین چگونه اوضاع را تغییر داد؟

کارولین به خوبی می داند که کمک های خیریه چقدر به پروژه های اجتماعی مهم است و اکنون به عنوان مدیر خدمات و داوطلب در مرکز ابی در جنوب وست مینستر، که محصولات بهداشتی اهدایی را از In Kind Direct دریافت می کند، کار می کند.

مرکز ابی به‌عنوان یک شرکت اجتماعی اداره می‌شود و سود حاصل از اجاره اتاق جلسات و کنفرانس، فعالیت‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی و کافه Wash House که از کارهای اجتماعی بسیار مورد نیاز آنها حمایت می‌کند، اداره می‌شود.

کارولین پس از جمع شدن دوباره توسط یک دوست و یک موسسه خیریه دیگر شغلی پیدا کرد و پس از هشت سال کار، سرانجام کارولین تمام بدهی های خود را پرداخت.

او گفت: «تنها زمانی که شروع به صحبت با دیگران می‌کنید و شهامت این را پیدا می‌کنید که موقعیتی را که در آن قرار دارید، به دیگران بپذیرید، متوجه می‌شوید که تنها نیستید.

“ظاهراً من به خوبی احساساتم را پنهان نمی کردم و یکی از دوستان مرا غافلگیر کرد و گفت: “اوه خدای من، حالت خوب است؟”

«گفتم نمی‌خواهم حرف بزنم، اما مرا به کافه‌ای بردند و چای پررنگ نوشیدیم.

او مرا مجبور کرد تا در مرکز اجتماعی داوطلب شوم تا در خانه تنها نباشم.

سپس او به من آموزش داد و به آرامی اما مطمئناً به من کمک کرد تا بهبود یابم و من را به جایی برگرداند که احساس کردم می توانم برای کار درخواست بدهم و به این ترتیب به مرکز ابی پیوستم.

ما هرگز یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت نمی کنیم – و جامعه نیز نباید

کارولین گاندی براون

مرکز صومعه منطقه ای از وست مینستر را اشغال می کند که قبلاً به نام Acco Diablo شناخته می شد – زمانی توسط چارلز دیکنز به عنوان “نفو کننده ترین نمایش بدبختی و پستی انسان” توصیف شد و اعتقاد بر این است که الهام بخش اولیور توئیست بوده است.

کارولین می‌گوید: «ما هرگز یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت نمی‌کنیم و جامعه نیز نباید این کار را انجام دهد.

ما شاهد افزایش 31 درصدی تعداد خانواده‌هایی بوده‌ایم که شروع به استفاده از شربت خانه ما کرده‌اند و تعداد خانواده‌های کاملاً شاغل و خوداشتغالی که به دنبال کمک و حمایت هستند، افزایش یافته است.

ما رویکردی جامع برای حمایت از همه کسانی که از درهای ما عبور می کنند ارائه می دهیم.

“ما فقط به یک نیاز رسیدگی نمی کنیم. مردم اغلب برای یک چیز به ما مراجعه می کنند، اما در زمینه های دیگر به کمک نیاز دارند. همه چیز به دنبال نگاه کردن به مشکل اصلی است.”

به طور باورنکردنی، کارولین «زمان تاریک» خود را با دادن ابزارهایی به او می‌داند تا اکنون در موقعیت‌های مشابه به دیگران کمک کند.

او گفت: “این به من درک بسیار خوبی داد و به من این امکان را داد که ببینم و متوجه آنچه مردم از سر می‌گذرانند باشم.

من هرگز پشیمان نخواهم شد، زیرا من را در موقعیتی منحصر به فرد برای کمک به دیگران قرار می دهد.

«شما یاد می‌گیرید که نشانه‌ها را تشخیص دهید، بنابراین من می‌توانم تجربیاتم را با داوطلبان انبارداری جامعه به اشتراک بگذارم، و به دنبال نشانه‌هایی از جایی که مردم واقعاً در حال مبارزه هستند، باشم.

«زمان وحشتناکی بود، اما جامعه تنها چیزی است که مرا از آن عبور داد.

«فقر بهداشتی چنان لکه ننگی به خانواده‌ها وارد می‌کند که می‌تواند تأثیر بگذارد که آیا افراد به خانواده یا دوستان خود اجازه ورود به خانه خود را می‌دهند.

“تأثیر می تواند بسیار زیاد و بسیار گسترده باشد. همچنین ممکن است برای اطرافیانشان ناخوشایند باشد. این می تواند باعث شود افراد احساس نامرئی کنند و عواقب بلندمدتی داشته باشند.

«نوع سؤالاتی که باید پرسیده شود بسیار مهم است. به جای “خوبی؟” باید این باشد که “امروز در دنیای شما چه می گذرد؟” و “برنامه شما چیست؟”، مردم را تشویق می کند که مکانی امن برای صحبت داشته باشند.

من همیشه به مردم می گویم، شما باید صحبت کنید. همه با وجود آنچه در بیرون نشان می دهند، زندگی گلبرگ های رز را ندارند.»

در اسکاتلندی سان بیشتر بخوانید

چگونه هزینه بدهی خود را کاهش دهید

اگر بدهی زیادی دارید، می تواند بسیار نگران کننده باشد. در اینجا نکاتی از Citizens Advice در مورد نحوه انجام اقدام آورده شده است.

به طور منظم موجودی بانک خود را بررسی کنید – دانستن الگوهای خرج کردن اولین قدم برای مدیریت پول است

بودجه خود را توسعه دهید – ثبت درآمد خود و گرفتن صورت حساب های اولیه مانند غذا و حمل و نقل
اگر پول باقی مانده است، از قبل برنامه ریزی کنید که چه چیز دیگری خرج یا پس انداز خواهید کرد. اگر این کار را نمی کنید، به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه های خود باشید

پرداخت بیش از حداقل – اگر بدهی کارت اعتباری دارید، سعی کنید هر ماه بیش از حداقل مبلغ روی کارت اعتباری خود پرداخت کنید تا سریعتر صورتحساب خود را کاهش دهید.

گرانترین کارت اعتباری خود را زودتر پرداخت کنید – اگر بیش از یک کارت اعتباری دارید و نمی توانید هر ماه آنها را به طور کامل پرداخت کنید، گران ترین کارت را انتخاب کنید (کارتی که بالاترین نرخ بهره را دارد)

بدهی های خود را اولویت بندی کنید – اگر چندین بدهی دارید و توانایی پرداخت همه آنها را ندارید، اولویت بندی آنها مهم است

ابتدا باید قبوض اجاره، وام مسکن، مالیات شورا و انرژی پرداخت شود زیرا در صورت عدم پرداخت عواقب آن می تواند جدی تر باشد.

مشاوره بگیرید – اگر هر ماه برای پرداخت بدهی های خود مشکل دارید، مهم است که در اسرع وقت قبل از انباشته شدن بدهی های خود مشاوره دریافت کنید.

گروه هایی مانند Citizens Advice و National Debtline می توانند به شما در اولویت بندی و مذاکره با طلبکاران کمک کنند تا برنامه های بازپرداخت مقرون به صرفه تری به شما ارائه دهند.

آیا مشکلات مالی دارید که باید حل شوند؟ با ایمیل money-sm@news.co.uk در تماس باشید.

از طرف دیگر، می‌توانید برای اشتراک‌گذاری نکات و داستان‌های خود، به گروه Sun Money Chats and Tips فیسبوک بپیوندید

دیدگاهتان را بنویسید