قضات قرار است به پرونده مصونیت ترامپ رسیدگی کنند



چی شد

اکثریت محافظه‌کار دیوان عالی، پس از تقریباً سه ساعت مشاجره شفاهی در روز پنجشنبه، بعید به نظر می‌رسد که به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، “کارت آزادی از زندان” را که او در پرونده خرابکاری انتخاباتی 2020 بازپرس ویژه جک اسمیت به دنبال آن است، بدهد. سیاست گفت. اما به نظر می‌رسید که اکثر قضات مایلند سطحی از مصونیت رئیس‌جمهور را تثبیت کنند و پرونده را برای تحلیلی زمان‌بر از اقدامات «رسمی» رئیس‌جمهور در مقابل اقدامات شخصی به دادگاه‌های بدوی بازگردانند.

کی چی گفت

قاضی برت کاوانا گفت که این پرونده “پیامدهای بزرگی” برای “آینده ریاست جمهوری” و کشور دارد. قاضی نیل گورسوش گفت: «ما در حال نوشتن یک قانون برای اعصار هستیم. قاضی النا کاگان گفت: «طرح‌کننده‌ها بند مصونیت را در قانون اساسی لحاظ نکرده‌اند. جای تعجب نیست که آنها علیه پادشاهی که ادعا می کرد فراتر از قانون است واکنش نشان دادند.» قاضی کتانجی براون جکسون گفت که گفتن به “قدرتمندترین مرد جهان” که “هیچ مجازات بالقوه ای برای ارتکاب جنایت وجود ندارد” می تواند دفتر بیضی شکل را به صحنه جرم تبدیل کند.

اظهار نظر

رونالد براونشتاین در آتلانتیک گفت: به نظر می رسد که قضات محافظه کار آماده هستند تا به ترامپ “آنچه را که او بیشتر از همه در این پرونده می خواهد: تاخیرهای بیشتر” بدهند. افرادی که به جلسه استماع روز پنجشنبه آمده بودند «به دنبال حفظ روند مبارزات انتخاباتی علیه ترامپ» حاضر شدند «به این امید که دادگاه امکان عواقب کیفری را برای هر رئیس‌جمهوری که قانون را نقض می‌کند حذف نکند».

بعدش چی؟

تصمیم دادگاه تا پایان ماه ژوئن انتظار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید