آیا منع رفت و آمد برای جوانان وجود دارد؟



چندین شهر در جنوب فرانسه برای کاهش خشونت جوانان، مقررات منع رفت و آمد را برای کودکان بدون همراه اعمال می کنند.

شهردار راست‌گرای بزیه این هفته کودکان را از ساعت 11 شب تا 6 صبح بدون نظارت در خیابان‌های سه منطقه ممنوع کرد. رابرت منارد گفت که این اقدام او در پاسخ به “افزایش بزهکاری نوجوانان” و افزایش “خشونت شهری” بوده است. ایندیپندنت خاطرنشان کرد که شهردار ارقامی برای حمایت از این موضوع ارائه نکرده است.

مقررات مشابهی در سایر شهرهای فرانسه، از جمله نیس، و جنایت‌بارترین مناطق مجمع‌الجزایر کارائیب گوادلوپ که توسط فرانسه اداره می‌شود، اعمال شد. به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، پس از آنکه مقامات آلیس اسپرینگز در پی «شورش‌های بی‌سابقه» در ماه گذشته منع آمد و شد دو هفته‌ای را اعمال کردند، بسیاری از شهرهای قلمرو شمالی استرالیا نیز چنین اقداماتی را در نظر می‌گیرند.

اما رهبران جامعه و کارشناسان حقوقی در سراسر جهان در مورد ماهیت منع آمد و شد و “این که واقعاً چگونه خواهد بود” اختلاف نظر دارند.

مفسران چه گفتند؟

به گزارش تایمز، دولت میانه‌رو امانوئل ماکرون برای جلوگیری از شکست تحقیرآمیز تجمع ملی جناح راست مارین لوپن در انتخابات پارلمان اروپا در ژوئن، «موضع خود را در قبال خشونت جوانان سخت‌تر کرده است». بسیاری از سیاستمداران و فعالان حقوق بشر چپ‌گرای فرانسوی با مقررات منع آمد و شد مخالفند، اما جناح راست «متقاعد شده» که این اقدامات مؤثر است.

جاناتان میلر گفت که فرانسه واقعاً مشکل جوانان دارد تماشاگر. میلر، نویسنده کتاب «فرانسه: ملتی در آستانه فروپاشی عصبی» می نویسد: «مناطق مسکونی تیره و تار» که بیشتر شهرهای فرانسه را احاطه کرده اند، «مملو از مواد مخدر، باندها و بیکاری هستند. اما شهرداران دست راستی «ناامیدانه» به منع رفت و آمد متوسل می شوند. اجرای “به نظر می رسد احتمالا مشکل ساز است.” چه کسی این جوان را همراهی خواهد کرد؟ آیا جوانان مقررات منع آمد و شد را رعایت خواهند کرد؟ و آیا اصلاً آنها مشکل اصلی هستند؟

در سال گذشته در فرانسه، افراد زیر 13 سال تنها 2 درصد از متهمان تجاوز به افراد را تشکیل می دادند، در حالی که طبق آمار وزارت کشور، این رقم برای افراد 30 تا 44 ساله 36 درصد بود.

منارد گفت که مقررات منع آمد و شد بزیرز “یک آزمایش” است. اما مقررات منع آمد و شد مشابهی که او در سال 2014 اعمال کرد توسط دادگاه لغو شد زیرا او نتوانست وجود خطرات ویژه ای را که شامل کودکان زیر 13 سال می شود ثابت کند.

او گفت که در ایالات متحده، قوانین قدیمی منع آمد و شد در بیش از 400 شهر “مدت هاست که اجرا نمی شوند.” اقتصاددان. اما در سال گذشته، بسیاری از شهرهای ایالات متحده – از جمله بیرمنگام، شیکاگو و نیواورلئان – شروع به “تقویت کنترل خود” کرده اند، در حالی که برخی دیگر اقدامات جدیدی را ارائه کرده اند.

با این حال، “شواهد کمی وجود دارد که منع آمد و شد باعث کاهش جرم و جنایت می شود”. یک متاآنالیز در سال 2016 توسط شبکه تحقیقاتی کمپبل نشان داد که مقررات منع آمد و شد باعث کاهش جرایم نوجوانان یا قربانی شدن آنها نمی شود.

اکونومیست خاطرنشان می کند که در زمان منع آمد و شد، زمانی که افراد کمتری در خیابان ها حضور داشتند، جرم و جنایت “رونق گرفت”. مقررات منع آمد و شد همچنین والدینی را که در شیفت شب کار می کنند، «تنبیه نابجا» می کند، در حالی که حبس کردن کودکان در داخل می تواند خطر آزار را افزایش دهد.

ترزا وارگاس گفت: مقررات منع رفت و آمد جوانان باعث نمی شود «کودکان مورد غفلت، تحت فشار همسالان قرار بگیرند و چیزی برای از دست دادن ندارند» از خیابان ها دور شوند. واشنگتن پست. اما آنها “تنش ها را بین مجریان قانون و جوانان افزایش می دهند” – به ویژه جوانان رنگین پوست، زیرا طبق ماهیت خود مقررات منع آمد و شد “شامل پروفایل سازی است.”

پیتر کالینز، مدیر خدمات حقوقی بومیان، گفت، آنها همچنین به دلایلی که کودکان در شب مرتکب جرم می شوند، توجه نمی کنند. بسیاری از خانه های فقیرانه “فرسوده و پر ازدحام” هستند. مستی، بیماری روانی یا خشونت جدی، و همچنین غیبت مراقب، شایع هستند.

او گفت: “همه این مشکلات محصول آسیب مزمن و طولانی مدت و به حاشیه رانده شدن مردم بومی” در استرالیا است. مقررات منع رفت و آمد هیچ کاری برای مبارزه با آنها انجام نمی دهد، بلکه “نماد حکومتی است که فاقد ایده است.”

بعدش چی؟

میلر گفت که مقررات منع آمد و شد “بیشتر نمادین است تا موثر”. آنها در میان رای دهندگان محبوب هستند – طبق یک نظرسنجی اخیر، 67٪ از مردم فرانسه معتقدند که منع رفت و آمد در سراسر کشور باید برای افراد زیر سن قانونی در نظر گرفته شود.

اکونومیست نوشت، اگرچه مقررات منع آمد و شد ممکن است سیاستمداران را وادار کند تا به جرایم نگاه دقیقی بیندازند، اما اجرای آن حتی می‌تواند حواس پلیس را از مسائل مبرم‌تر منحرف کند.

ریک سار، استاد حقوق و عدالت کیفری در دانشگاه استرالیای جنوبی، به ABC News گفت: در نهایت، آنها باید به عنوان یک راه حل کوتاه مدت، به عنوان یک “شکن مدار” در نظر گرفته شوند.

آلن بائر، استاد جرم شناسی، به تایمز گفت، اما به شواهد نگاه کنید. اگر پس از برقراری منع رفت و آمد، خشونت در خیابان ها فروکش کند، منطقاً می توان آنها را موفق دانست.

دیدگاهتان را بنویسید