آرد سنگ چیست و چگونه می تواند به مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک کند؟



تغییرات آب و هوایی در حال وقوع است جدی تر عمدتا به دلیل انتشار بیش از حد گازهای گلخانه ای است. دی‌اکسید کربن یکی از رایج‌ترین گازهای گرمایش جهانی است و اگرچه محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای یکی از اولویت‌های مهار است. تغییرات آب و هواییدانشمندان همچنین در حال بررسی راه‌هایی برای کاهش اثرات آن با حذف CO2 اتمسفر هستند. پودر یخبندان خوب، یا پودر سنگ، به دلیل مقدار تقریبا نامحدود آن و این واقعیت که می تواند برای افزایش عملکرد محصول نیز استفاده شود، می تواند یک عامل موثر باشد.

آرد سنگ چیست؟

گرد و غبار یخچال به طور بالقوه می تواند انتشار کربن را جذب کند. آنها می گویند که پودر سنگ “پودر بسیار ریز خرد شده توسط … یخچال های طبیعی در حال ذوب شدن است.” واشنگتن پست، و به تعداد زیادی در گرینلند دیده شده است. در طول قرن‌ها، وزن بی‌شمار یخ، سنگ زیر آن را به پودری ریز خرد می‌کند که قطر آن تنها چند ده هزارم سانتی‌متر یا میکرون است – ریزتر از بسیاری از ماسه‌هایی که در ساحل می‌بینید.» همراه با حذف کربن اتمسفر، این ماده از نظر مواد مغذی نیز غنی است و می تواند به عنوان کود برای مصارف کشاورزی استفاده شود.

وی گفت: «واکنش‌های شیمیایی طبیعی پودر سنگ را می‌شکند و باعث می‌شود تا CO2 هوا در کانی‌های کربناته جدید تثبیت شود». نگهبان. دو مطالعه از مارس 2023 و می 2023 پتانسیل آرد سنگ را به عنوان راهی برای افزایش عملکرد محصول و جذب دی اکسید کربن از جو برجسته کرد. کریستیانا دیتزن، دانشمند خاک در موسسه گلوب در دانشگاه کپنهاگ که کار می کرد، گفت: برخلاف سایر منابع مواد معدنی سیلیکات برای افزایش هوازدگی، پودر سنگ یخبندان نیازی به پردازش ندارد و مقدار موجود در گرینلند تقریبا نامحدود است. در هر دو مطالعه در الف بیانیه. علاوه بر این، “در مقایسه با کودهای آلی که پتاسیم، منیزیم و گوگرد اضافی را فراهم می کنند، کنجاله سنگ یخبندان در واقع بهتر عمل کرد، احتمالاً به این دلیل که طیف وسیع تری از مواد مغذی گیاهی را فراهم می کند.”

چگونه می تواند به مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک کند؟

پتانسیل آرد سنگ فقط سطح را خراشیده است. Dietzen “در سه سال، ما تنها به 8٪ از پتانسیل پودر سنگ یخبندان برای تبدیل CO2 رسیده ایم. مفهوم این است که اگرچه این فرآیند کارآمد است، اما راه حلی سریع نیست، اما ممکن است دهه ها طول بکشد تا پتانسیل کامل آن را درک کنیم.” گفت. در این گزارش آمده است: “آرد سنگ در یک خاک خاص بهتر عمل می کند – کمی اما نه خیلی اسیدی.” “محققان باید CO2 را با دقت بیشتری اندازه گیری کنند [farming] ماشین‌آلات فضا را اشغال می‌کنند، بنابراین کشاورزان و سایرین می‌توانند با فروش اعتبارات کربن درآمد کسب کنند.

باب هیلتون، ژئوشیمیدان در دانشگاه آکسفورد، به پست گفت: با این حال، ایده استفاده از مواد از قبل خرد شده، تازگی دارد. این ایده جالب است زیرا فرآیندهای یخبندان مقادیر زیادی از این ماده را تولید می کنند. ورنر هامکن، مدیر عامل سابق شرکت کشتیرانی گرینلند رویال آرکتیک لاین، گفت: این ماده معدنی را می توان به راحتی در ظروف به کشاورزان تحویل داد. رویترز – اگرچه ممکن است عوارض خاص خود را داشته باشد. دیتزن گفت: «در نظر گرفتن ردپای کربن در حمل و نقل مواد برای اطمینان از اینکه استفاده از کنجاله سنگ یخبندان واقعاً کربن منفی است و از استفاده از آن در مکان‌هایی که انتشار گازهای گلخانه‌ای از حمل و نقل بیشتر از جذب CO2 است اجتناب شود، مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید