چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری 2024 پیروز خواهد شد؟



این مقاله در 22 آوریل 2024 به روز شده است.

این سال انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکاست که فقط یک معنی می تواند داشته باشد: گمانه زنی در مورد اینکه فرد بعدی که کاخ سفید را اشغال می کند چه کسی خواهد بود.

در حالی که فصل مبارزات انتخاباتی با لیست بلندبالایی از رقبا آغاز شد، اکنون میدان به تنها دو نفر کاهش یافته است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین، نمایندگان مورد نیاز برای نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان را محبوس کرده اند. تا الان چند تا نامزدهای مستقل در رقابت باقی بماند، به این معنی که ایالات متحده اولین مسابقه مجدد ریاست جمهوری خود را از سال 1956 خواهد داشت.

در حالی که تنها 7 ماه از انتخابات باقی مانده است، نظرسنجی ها و دانشمندان علوم سیاسی بحث را در مورد اینکه چه کسی 270 رای الکترال مورد نیاز برای به دست آوردن یک کرسی در دفتر بیضی شکل را به دست می آورد، داغ می کند. به گفته کارشناسان، رئیس جمهور بعدی آمریکا چه کسی خواهد بود؟

بر اساس نظرسنجی ها چه کسی برنده انتخابات می شود؟

بایدن و ترامپ در طول انتخابات مقدماتی ترجیحات انتخاباتی را کمی رد و بدل کردند. با این حال، وقتی نوبت به اعداد واقعی می‌شود، ترامپ در اکثر نظرسنجی‌های امسال به شدت مورد توجه است – یک جفت نظرسنجی کالج امرسون در 17 آوریل، هر یک از 1308 رای‌دهنده، نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور سابق به ترتیب با چهار امتیاز و سه امتیاز از بایدن جلوتر است. این مربوط به 16 آوریل است نظرسنجی توسط مک لافلین و همکاران 1000 نظرسنجی نشان می دهد ترامپ 38 درصد به 36 درصد و نظرسنجی دیگری از مک لافلین با همین اعداد نشان می دهد ترامپ 49 درصد به 45 درصد پیش است.

بنابراین، اگر تنها نظرسنجی ها که حاشیه خطای کمتر از 4 درصد دارند در نظر گرفته شود، به نظر می رسد نظرسنجی ها پیش بینی می کنند که دونالد ترامپ در سال 2024 به کاخ سفید بازگردد و پیروزی های غالب او از ابتدا حکایت از آن داشت. که او نامزد حزب جمهوریخواه خواهد شد. با این حال، جنبه فوق الذکر از رقابت به این معنی است که نتایج نظرسنجی می تواند تأثیر داشته باشد، و نظرسنجی های اخیر نشان داده است که بایدن در نظرسنجی ها از ترامپ پیشی گرفته است – و در برخی موارد او را شکست می دهد. از جمله زوج در 18 آوریل نظرسنجی کالج ماریست 1047 رای دهنده که بایدن را به ترتیب پنج و سه امتیاز از ترامپ جلوتر نشان دادند و در 14 آوریل نظرسنجی توسط Echelon Insights از 1020 رای دهنده، بایدن با 49 درصد به 46 درصد از ترامپ پیشی گرفت. 16 آوریل نظرسنجی NBC News/Hart Research بر اساس گزارش NBC، 1000 رای دهنده نیز بایدن را با دو امتیاز برتری داشتند که این نظرسنجی نشان داد که “بایدن در سقط جنین و متحد کردن کشور ترامپ را شکست می دهد، در حالی که ترامپ در شایستگی و مبارزه با تورم پیشتاز است.” با این حال، این نظرسنجی همچنین آنچه را که بسیاری در ایالات متحده احتمالاً مشکوک بودند تأیید کرد: رأی دهندگان به طور فزاینده ای نسبت به انتخابات 2024 بی تفاوت می شوند. این نظرسنجی نشان داد که رای دهندگانی که می گویند “علاقه زیادی” به رقابت دارند به پایین ترین حد خود در 20 سال اخیر رسیده اند و اکثریت نظر منفی نسبت به ترامپ و بایدن دارند.

با این حال، نظرسنجی های دیگر نشان می دهد که هر دو مرد یکسان هستند. 17 آوریل نظرسنجی صبحگاهی مشاوره از میان 7990 رأی دهنده، بایدن و ترامپ با 42 درصد برابری با 16 آوریل برابری کردند نظرسنجی YouGov/Economist از 1358 رای دهنده که معادل 44 درصد رای گرفتند. این نشان دهنده انحراف جزئی از سلطه ترامپ در نظرسنجی ها تا پایان سال 2023 است، اما همچنان برای رئیس جمهور سابق نوید خوبی دارد.

از 16 ملاقات حضوری گذشته در نظرسنجی FiveThirtyEight در مجموع، ترامپ در هفت مورد از بایدن، بایدن در پنج مورد از ترامپ و مردان در چهار مورد پیشتاز هستند. بیشترین پیشتازی برای هر نامزد در هر نظرسنجی، ترامپ با چهار و بایدن با پنج اختلاف بود.

به گفته کارشناسان چه کسی برنده انتخابات خواهد شد؟

در حالی که نظرسنجی ها ممکن است یک داستان را بیان کنند، دانشمندان علوم سیاسی، صاحب نظران و صاحب نظران ممکن است داستان دیگری را بیان کنند. به نظر می رسد بسیاری از صاحب نظران سیاسی فکر می کنند که علیرغم پیشتازی ترامپ در اکثر نظرسنجی ها، بایدن در نهایت برای دومین دوره ریاست جمهوری خود پیروز شود.

خوان ویلیامز، خبرنگار فاکس نیوز به هیل گفت، بایدن به عنوان یک چهره میانه رو دیده می شود که کشوری را که از نظر سیاسی قطبی شده تغییر نداده است، و این به محبوبیت پایین او در سال 2023 کمک کرد. ویلیامز گفت، با این حال، تعداد پایین نظرسنجی‌های بایدن «در یک مسابقه مجدد یک به یک با ترامپ در سال 2024 از بین خواهد رفت».

ویلیامز گفت: «دموکرات‌ها این قدرت را دارند که رقابت امسال را به همه‌پرسی درباره ترامپ و نه بایدن تبدیل کنند». بایدن با افزایش بازار سهام، کاهش بیکاری، افزایش دستمزدها، کاهش تورم و مخالفت شدید ایالات متحده با روسیه و چین رکورددار جلب نظر رای دهندگان نوسانی است.

سیمون روزنبرگ، استراتژیست دموکرات، به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: بایدن نیز می‌تواند در انتخابات مجدد پیروز شود، زیرا «قدرت رئیس‌جمهور تنها با قدرت حزب او برابری می‌کند». روزنبرگ گفت: «دموکرات‌ها در هفت انتخابات از هشت انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته بیش از هر حزب دیگری در تاریخ مدرن آمریکا آرای مردمی را به دست آورده‌اند و در هر دو سال گذشته از یک مبارزه تاریخی برای تصدی قدرت جلوگیری کردند و دو انتخابات بسیار موفق را برگزار کردند.» شماره”[continue] کاهش بیش از حد توشه تاریخی ترامپ و شکست های مکرر انتخاباتی MAGA.” همچنین شایان ذکر است مشکلات حقوقی و مالی قابل توجه ترامپ – محاکمه او در نیویورک به اتهام شرکت در فعالیت های غیرقانونی طرح پول خاموش با استورمی دنیلز در حال حاضر در جریان است، به این معنی که ترامپ مجبور خواهد شد به جای تبلیغات انتخاباتی، برای مدت طولانی در دادگاه بنشیند. خبر بد برای ترامپ در حالی منتشر می شود که بایدن به جمع آوری پول نقد ادامه می دهد و اخیراً 26 میلیون دلار جمع آوری کرد در جریان جمع آوری کمک های مالی با رئیس جمهور سابق باراک اوباما و بیل کلینتون. رئیس جمهور “به نظر می رسد تا حدی دست بالا را به دست آورده است زیرا دستگاه حزب دموکرات و جمع آوری کنندگان کمک مالی آن به سرعت پشت سر او جمع شدند.” مجله نیویورک تایمز گفت. با این حال، ترامپ اکنون از حمایت کمیته ملی جمهوری خواهان نیز برخوردار است حامیان ترامپ را نصب کرد همه در اقدامی که “بر سرعت عملیات ترامپ برای تسلط بر جمهوری خواهان تاکید می کند.” سیاست گفت. رئیس جمهور سابق نیز گزارش شده است که 50 میلیون دلار جمع آوری کرده است در جریان یک رویداد تبلیغاتی اخیر در فلوریدا، مقدار قابل توجهی با توجه به اینکه بایدن معمولاً از ترامپ بهتر عمل می کند. این به دلیل این واقعیت است که بودجه تبلیغاتی ترامپ به طور مداوم در حال افزایش است هزینه های قانونی را بر دوش او بگذارد.

استفنز گفت، با همه این‌ها، برخی هنوز بر این باورند که ترامپ می‌تواند به کاخ سفید بازگردد – برای مثال، با توجه به پیروزی‌های غالب او در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه، «نمایش قدرت خیره‌کننده پس از خروج واشنگتن». CNN. کالیسون گفت: ظهور او به ویژه قابل توجه است زیرا “از دست دادن روسای جمهور یک دوره ای تقریباً هرگز منجر به انتخابات مقدماتی موفقیت آمیز نمی شود”، به ویژه در یک دوره انتخاباتی – برای مثال، در آیووا، ترامپ به جز یک منطقه، همه را به دست آورد و در یکی از آن ها باخت صدا

کارشناسان می گویند که در پایان روز، تلاش برای پیش بینی نتیجه یک انتخابات چیزی بیش از حدس و گمان نیست – به خصوص وقتی صحبت از نظرسنجی می شود. فیلیپ بامپ گفت: در حالی که نظرسنجی ها “روشی موثر برای اندازه گیری افکار عمومی هستند”، این بدان معنا نیست که “نظرسنجی امروز به طور قطع تعیین می کند که چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز خواهد شد.” واشنگتن پست. بامپ گفت: علاوه بر این، حتی نظرسنجی‌های انجام شده قبل از انتخابات “تقریباً مطمئناً بیشتر از اینکه چه کسی بیشتر برنده است، نشان نخواهد داد.” من نظرسنجی ها اشتباه کرد – گاهی اوقات به طور قابل توجهی – در گذشته؛ در روز انتخابات 2016، نیویورک تایمز پیش بینی کرد هیلاری کلینتون 85 درصد شانس شکست ترامپ را داشت.

چه کسی دیگر در بازی حضور دارد؟

یکی دیگر از X-factor در این مسابقه، رابرت اف کندی جونیور فوق الذکر است. اگرچه کندی به عنوان یک دموکرات وارد رقابت شد، اما اکنون به عنوان یک فرد مستقل شرکت می کند و نظرسنجی ها نشان می دهد که او به طور بالقوه می تواند نقش یک اسپویلر خارجی را بازی کند. این چیزی است که خود کندی رد شداگرچه برخی در کاخ سفید بر این باورند که کندی “یک تهدید واقعی برای شانس انتخاب مجدد جو بایدن” رئیس جمهور آمریکا است. فوربس گفت. با این حال، در حالی که اکثر تحلیلگران بر این باورند که نامزدی RFK جونیور احتمالاً چالشی برای بایدن خواهد بود، نظرسنجی نشان می دهد که ترامپ ممکن است به پایان کوتاهی دست یابد. اخیر نظرسنجی NBC News دریافت که کندی احتمالاً رأی دهندگان بیشتری را از ترامپ دور می کند تا بایدن. بنابراین، در حالی که کاخ سفید و دموکرات ها نگران کندی هستند، به نظر می رسد که تیم ترامپ ممکن است به همان اندازه نگران باشد که رئیس جمهور سابق “ممکن است از کمپین RFK جونیور پشیمان شود.” بیزینس اینسایدر گفت. نکته قابل توجه، نظرسنجی NBC که باعث پیروزی بایدن شد، نشان داد که حاشیه پیروزی رئیس جمهور به 39 درصد در مقایسه با بیش از 37 درصد برای ترامپ کاهش یافته است، در حالی که کندی 13 درصد است، به این معنی که شانس RFK جونیور برای بازی اسپویل هنوز زنده است. نامزدهای دیگر نیز از جمله کورنل وست، ماریان ویلیامسون و جیل استاین در رقابت باقی می مانند، اما بعید است که بایدن یا ترامپ را به چالش بکشند.

دیدگاهتان را بنویسید